s4nd3r Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Har skaffa meg en Eltax AVR-800 heime kino forsterkar, 6x100.. Noen som har en slik en? får ikkje liv i den? han eg kjøpte den med sa den fungerte. men eg får ikkje lyd eller bilde, har kobla opp slike forsterkerar før, er ganske simpelt, plug and play... men er kansje noe eg skall trykke på for og få lyd?? å bilde.. er 2 rare pluggar som skall monterast bak på, han plukka dei ut mens eg sto og såg på, og ingen ta oss huska kor dei skulle stå.. :P kansje ett bilde kunna hjelpt? treng ett gott tipps.. :) skulle kose meg med flåklypa, med 5.1 i kveld, men neida..... blei brennevin og banning i stede... den var kjøpt på komplett for ett år siden... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 er jo mye mulig det er noe slags bryter på disse, mellom analog og digital ingang fx. Kan også være brytere på av og på med høytalerene. Bare tips, har aldri vært borti eltax recivere! :) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Er noe slikt ja, mellom analog og digital... huff.... ja, er sån speekers A og B. men har trykka og trykka... :p Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Du må kople inn DVD-spilleren din, for eksempel på DVD/CD-inngangen bak. Dersom du skal bruke optisk digitalkabel osv kopler du inn denne, om ikke bruker du de vanlige røde/hvite phonokablene. Deretter må du skru på forsterkeren, lyden skal på stå på analog om du bruker vanlige ledninger, evt. optical 1/2 om du bruker en av disse inngangene (du trykker på digital input på fjernkontrollen for å bytte mellom dette.) Angående Speakers A/B, så må du se bakpå forsterkeren hva du har koplet fronthøytalerne i. Forsterkeren er lagt opp for bi-wiring, men om du har typiske høytalere bruker du sikkert ikke dette. Så da er høytalerne koplet på enten A eller B, dersom de er koplet på rett. :) Du må velge den rette av disse da... Det gjør du med den lille knappen på forsterkeren. :) For å få bilde osv, har du en utgang bakpå forsterkeren. Monitor out er den merket med. Her fra må du kople en videoledning inn i TVen din, da vil du få bilde når rett inngang er valgt på forsterkeren. :) Desverre funker ikke lyden på TVen, når den blir koplet på (om ikke jeg har en mandagsforsterker?), så du har kun lyd på forsterkeren. Men det er vel egentlig ikke det verste problemet, da det kun er å bruke forsterkeren når du skal se film/spille osv. :) Ble veldig langt dette, men håper du ble litt klokere i alle fall :) jeg har samme forsterker, og den funker helt fint i alle fall. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 og hvis du har to sånne bøyler bakpå så skal de stå mellom L pre out - L main in , og R pre out og R main in... sånn er det ihvertfall på naden min,som er tilrettelagt for ekstern effektforsterker b.l.a... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Du må kople inn DVD-spilleren din, for eksempel på DVD/CD-inngangen bak. Dersom du skal bruke optisk digitalkabel osv kopler du inn denne, om ikke bruker du de vanlige røde/hvite phonokablene. Deretter må du skru på forsterkeren, lyden skal på stå på analog om du bruker vanlige ledninger, evt. optical 1/2 om du bruker en av disse inngangene (du trykker på digital input på fjernkontrollen for å bytte mellom dette.) Angående Speakers A/B, så må du se bakpå forsterkeren hva du har koplet fronthøytalerne i. Forsterkeren er lagt opp for bi-wiring, men om du har typiske høytalere bruker du sikkert ikke dette. Så da er høytalerne koplet på enten A eller B, dersom de er koplet på rett. :) Du må velge den rette av disse da... Det gjør du med den lille knappen på forsterkeren. :) For å få bilde osv, har du en utgang bakpå forsterkeren. Monitor out er den merket med. Her fra må du kople en videoledning inn i TVen din, da vil du få bilde når rett inngang er valgt på forsterkeren. :) Desverre funker ikke lyden på TVen, når den blir koplet på (om ikke jeg har en mandagsforsterker?), så du har kun lyd på forsterkeren. Men det er vel egentlig ikke det verste problemet, da det kun er å bruke forsterkeren når du skal se film/spille osv. :) Ble veldig langt dette, men håper du ble litt klokere i alle fall :) jeg har samme forsterker, og den funker helt fint i alle fall. :) de eg prøvde i går, var vanlig phorno kabel, og en S-video kabel. og ei gul monitor out ledning opp på tven.. får leite litt meir etter kabler i deg, og sjå kva e finn.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 og hvis du har to sånne bøyler bakpå så skal de stå mellom L pre out - L main in , og R pre out og R main in... sånn er det ihvertfall på naden min,som er tilrettelagt for ekstern effektforsterker b.l.a... jepp.. :) skall sjå på det etter på. :) om det er håpp.... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Du må kople inn DVD-spilleren din, for eksempel på DVD/CD-inngangen bak. Dersom du skal bruke optisk digitalkabel osv kopler du inn denne, om ikke bruker du de vanlige røde/hvite phonokablene. Deretter må du skru på forsterkeren, lyden skal på stå på analog om du bruker vanlige ledninger, evt. optical 1/2 om du bruker en av disse inngangene (du trykker på digital input på fjernkontrollen for å bytte mellom dette.) Angående Speakers A/B, så må du se bakpå forsterkeren hva du har koplet fronthøytalerne i. Forsterkeren er lagt opp for bi-wiring, men om du har typiske høytalere bruker du sikkert ikke dette. Så da er høytalerne koplet på enten A eller B, dersom de er koplet på rett. :) Du må velge den rette av disse da... Det gjør du med den lille knappen på forsterkeren. :) For å få bilde osv, har du en utgang bakpå forsterkeren. Monitor out er den merket med. Her fra må du kople en videoledning inn i TVen din, da vil du få bilde når rett inngang er valgt på forsterkeren. :) Desverre funker ikke lyden på TVen, når den blir koplet på (om ikke jeg har en mandagsforsterker?), så du har kun lyd på forsterkeren. Men det er vel egentlig ikke det verste problemet, da det kun er å bruke forsterkeren når du skal se film/spille osv. :) Ble veldig langt dette, men håper du ble litt klokere i alle fall :) jeg har samme forsterker, og den funker helt fint i alle fall. :) er ingen ting som fungera.. :( faen... er rette kanalen og alt er rett oppkobla, men ingen lyd eller bilde... er kansje dissa pluggane bake? fikk ett flimrete bilde når eg kobla phorno kablane på coaxial, da såg eg nesten dvd bilde. men ingen lyd? :( Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Om alt er koplet rett spørs det om den er defekt... Har koplet min slik jeg sa, og min fungerer flotters. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 her er noe jeg laget for 10 min siden burde ihvertfall oppklare litt (har 2 stykker av denne forsterkeren selv) Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 ja, er akkoratt slik eg har koblet det.. :( Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 visst alt er koblet slik som vist over bake på recieveren så se om alt står slik i menyene. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 visst alt er koblet slik som vist over bake på recieveren så se om alt står slik i menyene.http://avforum.no/gallery/files/1/5/5/9/6/PICT0466ny.JPG du bor i sykkylven ja? kjenner vell te an bulldog da.. :) stian tynes, var hae eg kjøpte den med.. fungerar fortsatt ikkje... :/ Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 vet hvem det er men kjenner han ikke så godt. men det jeg vet er vel at denne forsterkeren trolig har blitt mye brukt til festspilling. så om det da har kommet noen dråper med øl/diverse drikkevarer nedi så lover ikke det bra. jeg har ihvertfall gått tomt for råd. kan jeg få spørre hvor mye du betalte for den? Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 vet hvem det er men kjenner han ikke så godt.men det jeg vet er vel at denne forsterkeren trolig har blitt mye brukt til festspilling. så om det da har kommet noen dråper med øl/diverse drikkevarer nedi så lover ikke det bra. jeg har ihvertfall gått tomt for råd. kan jeg få spørre hvor mye du betalte for den? hmm, får skru den sunt da next.. :/ prisen er altid hemlig den.. :P Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg