TimmiE Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Hei, har en 240dl 79 mod, som jeg har byttet instrument i til nyere typen, men har et problem med den rød/hvite ledningen bak på speedometer boksen, den eksisterer liksom ikke på gammel ledningsnettet. Når jeg kobbler i speedo'e og slår på tenningen så lyser det i "park brake" og når jeg slår på nødblink så blinker "amp" og venstre blinklys indikatorn. Lurer på funksjonen til den rød/hvite ledningen å hva jeg kan ha for feil, Har også kobblet in elektriske vinduer på sikring 10 og 12, samt sentral lås på den grønne ledningen bak instrumenteringen, med orginal kontakt håper på raskt svar, siden jeg holder på med dette i skrivende stund.. Mvh. Tim Siter - Volvo 240DL 1978, og 1979 -X- Volvo 240 GLE -88 -X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL -X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 den er til turteller Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Når du bytter fra gammeltypen dashbord til nytypen uten å bytte noe av ledningsnettet, må du flytte rundt på de ledningene som er i den runde og den halvmåneforma koblingen som skal inn i instrumenthuset for å få alt til å funke. Den rød/hvite er til turteller ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmiE Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 hm, Skal teste det da, takk Mvh Tim. Siter - Volvo 240DL 1978, og 1979 -X- Volvo 240 GLE -88 -X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL -X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboNoob Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Jeg har gjort det samme, og fikk god hjelp fra koblingsskjemaene i Haynes boka. Siter 1980 Volvo 244DL, B230FT. 1986 Volvo 240GLT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmiE Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 leta etter haynes boken, men den er desverre borte, må vell kjøpe en ny da. men er det noen som vet funksjonen til den brune og hvite ledningne på den store runde kontakten, nr 9 og 10 ? disse passet ikke på det gammle ledningsnettet, tok forresten en kontakt fra det nye nettet og klipte ledningen og kobblet isammen fargene bare, nå funker alt bortsett fra instrument lyset i speedo:( Siter - Volvo 240DL 1978, og 1979 -X- Volvo 240 GLE -88 -X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL -X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Det nytter ikke å klippe kontakten fra nytypen ledningsnett og skjøte på det gamle med rette farger. Da blir det ca samme problemene.. Om jeg får tid i morgen, kan jeg ta ut speedoen min, og knipse bilde av hvordan jeg kobla det? Jeg gjorde som sagt akkurat samme som du, og fikk samme problemene.. Om jeg skjøta nytypen med fargene på det gamle, funka alt bortsett fra speedolysene og en ting til.. Batteri ellernoe slikt.. :p Har ett koblingsskjema liggende. Kan laste opp det, og hvis du ikke får til da, kan jeg knipse bilde av hvordan jeg har gjort det.. (Alt mitt funker 110%) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Her har du skjemanene: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmiE Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Det tok fyr bakpå instrumentpanelet når vi slo på tenningen å da ble kretsen fra en motstand og til parking brake brent av, (dette var når vi testet før vi hadde kobblet om noe. ) Men nå er alt annet i orden og skal prøve å få tak på et annet instrument. Takker for hjelpen ;D Siter - Volvo 240DL 1978, og 1979 -X- Volvo 240 GLE -88 -X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL -X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.