Gå til innhold

Spm. angående bytting av instrument

Ranger emnet


TimmiE

Anbefalte innlegg

Hei, har en 240dl 79 mod, som jeg har byttet instrument i til nyere typen, men har et problem med den rød/hvite ledningen bak på speedometer boksen, den eksisterer liksom ikke på gammel ledningsnettet.

Når jeg kobbler i speedo'e og slår på tenningen så lyser det i "park brake" og når jeg slår på nødblink så blinker "amp" og venstre blinklys indikatorn.

Lurer på funksjonen til den rød/hvite ledningen å hva jeg kan ha for feil,

 

Har også kobblet in elektriske vinduer på sikring 10 og 12, samt sentral lås på den grønne ledningen bak instrumenteringen, med orginal kontakt

 

 

håper på raskt svar, siden jeg holder på med dette i skrivende stund..

 

Mvh. Tim

- Volvo 240DL 1978, og 1979

-X- Volvo 240 GLE -88

-X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL

-X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bytter fra gammeltypen dashbord til nytypen uten å bytte noe av ledningsnettet, må du flytte rundt på de ledningene som er i den runde og den halvmåneforma koblingen som skal inn i instrumenthuset for å få alt til å funke.

 

Den rød/hvite er til turteller ja.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leta etter haynes boken, men den er desverre borte, må vell kjøpe en ny da. men er det noen som vet funksjonen til den brune og hvite ledningne på den store runde kontakten, nr 9 og 10 ? disse passet ikke på det gammle ledningsnettet, tok forresten en kontakt fra det nye nettet og klipte ledningen og kobblet isammen fargene bare, nå funker alt bortsett fra instrument lyset i speedo:(

- Volvo 240DL 1978, og 1979

-X- Volvo 240 GLE -88

-X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL

-X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å klippe kontakten fra nytypen ledningsnett og skjøte på det gamle med rette farger. Da blir det ca samme problemene.. Om jeg får tid i morgen, kan jeg ta ut speedoen min, og knipse bilde av hvordan jeg kobla det? Jeg gjorde som sagt akkurat samme som du, og fikk samme problemene.. Om jeg skjøta nytypen med fargene på det gamle, funka alt bortsett fra speedolysene og en ting til.. Batteri ellernoe slikt.. :p

 

Har ett koblingsskjema liggende. Kan laste opp det, og hvis du ikke får til da, kan jeg knipse bilde av hvordan jeg har gjort det.. (Alt mitt funker 110%)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok fyr bakpå instrumentpanelet når vi slo på tenningen å da ble kretsen fra en motstand og til parking brake brent av, (dette var når vi testet før vi hadde kobblet om noe. ) Men nå er alt annet i orden og skal prøve å få tak på et annet instrument.

 

Takker for hjelpen ;D

- Volvo 240DL 1978, og 1979

-X- Volvo 240 GLE -88

-X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL

-X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår