Gå til innhold

luftfilter til A6

Ranger emnet

Auto-Union^A6^

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal skifte luftfilter på bilen min. Tenkte det var like greit å gå over til en sportsluftfilter. Jeg sjekket pris hos ultimo.no. en Innsatsfilteret K&N 33-2029 koster kr. 750.- inkl.mva + frakt. Jeg fant en del fakta om k&N luftfiltre på nettet og jeg likte det jeg leste, men er det noen som har prøvd slike filtre på bilen sin. er dette noe å gå for eller finnes det bedre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal montere konfilter til Lørdag, jeg kan fortelle deg hvordan det går evt :-)

Konfilter blir mye finere lyd enn med innsats.

Hvordan motor?

Hvertfall med 2.0 og 2.3 tror jeg, så må du ha adapter.

Har du V6, så trenge rdu en overgang fra 2.5" til 3" som jeg trenger.

Tror det skal gå greit med litt strips og sånn ;-)

Biltemakonfilter som duger i lange baner: 150kr.

Men anbefaler å kjøpe olje og skyllemiddel utenom, spesial for luftfilter. Torshov har dette.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det innsatsfilteret som du nevnte fra k&n til min a6 2.6 for noen uker siden. Ble selvfølgelig litt bedre lyd enn det var originalt, akkurat passe liksom etter min smak. Er ikke helt sikker på hvordan man skal gjøre det med sportsluftfilter/åpent filter pga lmm´en, i tillegg bør man ha varmeskjold og rør som fører tilstrekkelig med kald luft til det. Ble litt for mye stress for meg ;p Kjøpte forresten mitt innsatsfilter fra engelske ebay, tror firmaet het cks performance eller noe sånt. For filteret, frakt og forsikring på frakten betalte jeg totalt 550,- pluss ca. 150 i toll og avgifter. Fikk det etter en uke. ;)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte Konfilter på 2.6 A6'en i går, no sweat.

Det er ikke noe LFM på den montert tradisjonelt som på vanlige biler, mulig den sitter ved innsuget.

Anywayz, har du konfilter trenger du en 2.5" til 3" stigeovergang, 54 spenn på biltema, og et universaloppheng også fra biltema på 29 kr. Kjøp også strips som er ca 20cm lange (tror de kostet 49kr som hvite for en 100pakning)

Skru ut luftfilterboksen, ta vare på skruen.

Bøy siste skruehullet på opphenget til det står i 90-graders vinkel, sørg for å prøve å få bøyen så langt ut som mulig mot siste hull, så du ikke stjeler lengde fra opphenget. [Edit] Monter opphenget i samme hull som luftfilteret og skruen stod i, bruk samme skrue[/edit]

Monter stigeovergangen og luftfilteret, og sett opphenget over. skruene som fulgte med er for kort, så derfor bruker du stripsene isteden (de av litt kraftigere slag)

Monter underdelen av opphenget, og trekk stripsen igjennom topp og underdelen. Stram til så godt du kan.

Luftfilteret vil nå henge skrått nedover og mot samme sted som luftfilteret stod, og forhåpentligvis trekke kaldluft. Du kan lage et skjold av feks bøyd plastikk.(Bøtte el, ikke noe stress så lenge det ikke kommer borti manifold /motor) Skal få fikset dette etterhvert. Husk også å montere tomgangsregulatoren som står på luftfilterboksen, klipp til en liten plastbit av et eller annet, kjør den inni det gummisporet og igjen fest med strips.

Totaltpris = 300 :)

Men ble skuffet over lyden, men sikkert fordi jeg har Latomat

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider