Gå til innhold

Norges råeste Volvo 240/242

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Det var en spøking det med stjeling av idéer da... Bross er jo ikke akkurat ukjent ;)

Har hørt snakk om den 90+ frontruta før, lurer derfor på hva som er spesielt med den?

Tenkte på å sette inn dashbordet av nyere type, men trakk meg fra det fordi jeg den gamle dashen er litt særegen og vil derfor beholde den. Alle andre har jo også den nye dashen.

Har veldig lyst til å få tilpasset 850 skinn eller delskinn stoler foran. Hmmm... kanskje man får tilpasset dem bak også... ellers må det bli recaro e.l. Svart delskinn fra 740/940 går kanskje greit som en erstatning (inntil man finner noe bedre).

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønte det var en spøk da:)

Den nye ruta har helsvarte flate lister og har en mye bedre passform.

Vet at mange svensker bruker 850 stolene, så de er nok ikke så vanskelig å tilpasse.

Liker uansett det nye dashbordet jeg, pga stereo og mulighet for mye mer instrumenter.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Skjønte det var en spøk da:)

Den nye ruta har helsvarte flate lister og har en mye bedre passform.

Vet at mange svensker bruker 850 stolene, så de er nok ikke så vanskelig å tilpasse.

Liker uansett det nye dashbordet jeg, pga stereo og mulighet for mye mer instrumenter.

Så du har ordnet deg ny 242? Hva skjedde med den med "runde" lykter bak? :) Den gamle dashen er litt kulere synes nå jeg. Alle har den nye. Har fått plass til 4 instrumenter jeg ;)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

Så du har ordnet deg ny 242? Hva skjedde med den med "runde" lykter bak? :) Den gamle dashen er litt kulere synes nå jeg. Alle har den nye. Har fått plass til 4 instrumenter jeg ;)

Helt original ganske strøken '75mod, blir bare et "bruksbilprosjekt".

Den gamle grønne ble solgt til noen som kjører rally, blir vel kanskje å se på løp til sommeren:D

Mulig at alle har den nye dashen, men jeg takler ikke den gamle:)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. stilig med coupe, men bruksnytten er jo minimal i forhold til en 244. Værste jeg veit er å krype inn og ut av bakseter når man skal kjøre bil. Spesielt i fylla. Mye bedre med 4 dører :) Men bare berolige dere. Ja jeg liker 242. å Poffs sin bil er bare helt digg.. Han får ta å ribbe motoren ut av be-4-you volvoen så er det utvilsomt norges råeste og med motoren kanskje sprekeste volvo?

Volvo. Betyr på latin det som ruller. En ganske treffende beskrivelse..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folks! Må nok skuffe dere alle og innrømme at jeg har Volvoen med cleanest look, uten masse unødvendig plaststæsj og rånedritt som får Volvo 240 til å se enda mer klumpete og mindre strømlinjeformet ut!

Sjekk min 242 her:

http://home.online.no/~kjet-sk/volvooversikt.htm

Ny lakk, girkasse og motor kommer i 2004.

Og det nytter desverre ikke å stille med 4-dørs familievariant, uansett om du hiver inn en motor på 1000 hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Sorry folks! Må nok skuffe dere alle og innrømme at jeg har Volvoen med cleanest look, uten masse unødvendig plaststæsj og rånedritt som får Volvo 240 til å se enda mer klumpete og mindre strømlinjeformet ut!

Sjekk min 242 her:

http://home.online.no/~kjet-sk/volvooversikt.htm

Ny lakk, girkasse og motor kommer i 2004.

Og det nytter desverre ikke å stille med 4-dørs familievariant, uansett om du hiver inn en motor på 1000 hk...

Med det flate panseret så blir den bra ;)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poffs

takk for det gutter

ligger noen bilder her

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16731&pagenumber=1

nå skal nymotorn snart startes!!!!

året 2004 kommer til og bli jævlig gøy:eek:

be4you sin 242 blir EKSTREM ja,er spent på hk på 16vn.

Hvordan fikk du Wetterhus racing som sponsor? Eller er det sponsoren din? :) Jææækla råå 244 du har, er litt enig med deg at 244 kan bli nesten like gromt som 242. (har 244 selv :D )

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hvordan fikk du Wetterhus racing som sponsor? Eller er det sponsoren din? :) Jææækla råå 244 du har, er litt enig med deg at 244 kan bli nesten like gromt som 242. (har 244 selv :D )

det gjelder og ha riktige kontakter:D

det begynte med en telefon samtale......også var det gjort:cool:

jeg og syns 244 er rått!men det er no spesielt med 242 da

av de 242 er som jeg liker så er det krh,euro-1 og en kompis til euro-1 som har likans som han:cool:

det er cleant look;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider