Gå til innhold

Kjøp av Audi 80

Ranger emnet

mathiashel

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Solgte akkurat min 1987 Audi 80, har hatt den i over ett og ett halvt år. Etter min mening en kjempebil til å være så gammel. Det var første utgaven av B3, om du vil ha B3 kjøp 88 eller nyere, da får du med innsprut istedenfor forgasser. Ellers så er vel B4 en finere bil :)

Lykke til :) Audi 80 er bra biler ! :)

- Mercedes Benz C180 1999

- Audi A4 1,8T 1996

- Mercedes Benz C180 1994

- Audi 80 1,8S 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

For å si det pent så er 80'en min en skikkelig drittbil. Også kjent som mandagsbil. Kjøpte den så og si usett og orka ikke prøvekjøre. Det har straffa seg beinhardt. Da hadde den gått 166 jeg ga 35. Nå har den gått 173 og har kosta meg ytterligere 40-45 tusen. Og kan sikkert fint hive i 30 til.

Sjekk Kalipre bak da disse har en tendens til å begynne å henge når de blir eldre (særlig håndbrekk).

Sjekk eksos helt fra motor og videre bakover.

Kjøper du en med AC, sjekk at hjernen er i orden og at ALLE mulige kombinasjoner fungerer også utetemp måler.

Sjekk foringer, støtdempere og fjærer både foran og bak.

Sjekk hjulstilling.

Sjekk tannstang for lekkasje

Ventiltikking

Termostaten er ekstra dårlig, pleier å låse seg.

Bruker bilen olje eller vann. (ja takk begge deler).

Hjullager som henger

Er vannpumpa byttet? isåfall med hus håper jeg.

Lakkrust/skaderust )(åjada galvanisert karosseri er ingen garanti).

Sjekk dører ved å åpne lukke med forskjellig styre, stagene som åpner døra er generelt dårlige.

Som sagt noen biler er bra, andre ikke. Sjekk de nøye, begynner jo å dra på åra. Hadde en 04 A3 og Audi er overlegen alle på kjørekomfort. Må si det at 80'n min er helt herlig å kjøre selv om den lider av et skikkelig dødsønske

Lenke til kommentar
Del på andre sider