Gå til innhold

verksted til besvær?

Ranger emnet

technobreath

Anbefalte innlegg

For en stund siden så skrev jeg om noen problemer jeg hadde med min nyinkjøpte 406. Problemer med forhandler som ikke ville ta ansvar, men som gjorde det til slutt, og problemer som oppstod i kjølevannet av dårlig vedlikeholdsarbeid.

Jeg tenkte jeg ville tilføye litt.

Her på vestlandet sør for stavanger så er jeg vant til at verkstedene gjør sin jobb veldig bra, eller så godt som mulig.

Og bilen jeg kjøpte hadde en veldig bra service historikk, så jeg tenkte at den saken var i boks.

Nå for et par dager siden hadde jeg bilen på verksted, pga problem med for feit blanding - bilen ville ikke gå ordentlig på tomgang, og lukta surt som i sokken til gamle-erik, og diagnoseutstyret mitt ville ikke oppgi hva som feilen eksakt var, så da lot jeg proffene se på den, gadd rett og slett ikke mer. Det viste seg at det var INGENTING galt med den - noen uviktige sporadiske feilmeldinger, ja, men absolutt ingenting å bry seg med.

Så da jeg snakka med mekanikeren på telefon så gjorde jeg han oppmerksom på en relativt stor olje lekkasje. Jeg hadde ikke hatt gidda til å sjekke hva det var, ganske lei av å skrue nå, så jeg bad han om å prøve å finne utav hva som var lekk.

Dette var faktisk oljefilteret - som var skiftet av ett eller annet verksted i nærheten av lørenskog siste året.

Når jeg overtok bilen så var det lite og ingenting olje på bilen, jeg kjørte fra lørenskog til larvik, og der måtte jeg ta en svært trengende etterfylling av olje, siden det ikke var noen ting nesten igjen.

Oljefilteret var skrudd feil på (enten for hardt, for slakt, eller noe, men skada var det iallefall under sist montering), og dette forårsaket at olje mer eller mindre blei pumpa ut av motoren, ikke rart det ikke var olje på den.

Jeg bare spør: Er det normalt at et verksted på østlandet utfører så slurvete jobber? Har hørt mye om verksted østpå, og jeg har absolutt ingen gode direkte erfaringer med dem heller...

Så jeg lurer på hva intrykket deres er av verkstedene rundt om.

Kanskje litt off-topic i et teknisk forum, men men... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider