Gå til innhold

trenger hjelp med Bensintrykksregulator

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg trenger hjelp med hvilken Bensintrykksregulator jeg skal bestille.

har en B230AT motor. alt er orginalt, utenom turbo trykket, det ligger mellom 04 og 1.0.

grunnen til at jeg skal bestille Bensintrykksregulator er fordi jeg bare for 180kmt på biln min. og detter plager meg!

det virker som den ikkje vill mere etter det, og den "kutter" og det kommer en grå røyk dott bak meg.

og jeg kan heller ikke "tyn han heilt ut" i 3gire. da "kutter" den og.

så til dere som vet hvor mange PSI trykk jeg har, trenger ?

motoren er en orginal b230at. skal være R-sport kittet som står på. og det er jo Bensintrykksregulator fra før av her.

 

jeg fant denne.

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=AM13201&vg=11024&vgpath=Varekategorier/1399/8916/11024

5-12 PSI klarer den. er dette nokk ? eller for lite?

 

:volvsmile

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-sport pumpa er vel progressiv. Den er styrt av ladtrykk og gir mer og mer ettersom trykket stiger. Og i tillegg får den trykk pga. trykket i flottørkammeret.

Det er ikke den regulatoren du linker til!

Den har et fast trykk som er justerbart mellom 5-12psi og er egnet til N/A med gassere.

 

Er vel kanskje forgasseren som er problemet.

Bytte dyse og nål?

 

Evt. sjekke om pumpa di har nok kapasitet.

Hvis ikke så sett på el. pumpe og justerbar progressiv BTR type Malpassi for gasserturbo.

Pedersen bla. har vel sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, dette viste jeg ikke noe av før nå :)

men at trykker øker med turbo trykket viste jeg.

og det er ikke så lett og finne rep kit til turbo gasser akkurat..

du kunne ikke linka meg noe av det jeg trenger for at bilen min skal gå over 200 ?

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke det er gassern! Kan være!

 

Men kan også være pumpa som leverer for lite.. Er jo ikke akkurat nye freshe motordeler vi snakker om her. :)

 

Vet ikke så mye om kapasitet på den enkelte delene på bensinsystemt på en 230AT

 

Men det er det sikkert noen her inne som vet.

 

Men den får ganske så sikkert for lite bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du jo ut om du vrir motoren på starteren, med bensin ut-slangen i ei flaske, for så å kjøre ca 1bar på den 3. nippelen. Da skal du SE at det kommer mer bensin.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår