Vwgolfii Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Beklager at jeg pirker.. Å bruke original motorstyring/ECU ved 200hk går vell greit så lenge man har et tilpasset program/software for ECU. Dette er nok Frode sitt område. Det JEG har til gode å se, er å se noen hente ut 200hk fra en 1.8-motor som kom originalt i golf mk2, for 50,000kr. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Det JEG har til gode å se, er å se noen hente ut 200hk fra en 1.8-motor som kom originalt i golf mk2, for 50,000kr. ;) Ikke Golf2, men likefullt var det 90hk i Velox Motor sin Audi 80 orginalt. Er vel denne Quattro73 sikter til tidligere her.. Edit: Tror jeg trenger meg en tur til optikeren. Så ikke hva du egentlig skrev før nå:| Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 G60 ja. Jeg har til gode å se en G60 som går som den skal med original motorstyring/sprut ;) Men det er en annen sak.... Du får åpne øynene da vet du, så ser du sikkert bedre :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Det JEG har til gode å se, er å se noen hente ut 200hk fra en 1.8-motor som kom originalt i golf mk2, for 50,000kr. ;) Husk at jeg skrev 'rundt 50000 og oppover' I min Audi 80 hadde jeg 87 hk originalt, med en motor som du finner identisk til i Golf2. Her er portet topp innkjøpt (8v), spesiallagd kam, to doble 45 DCOE, race ventilfjører, mekaniske løftere med lashcaps, større rustfrie ventiler med neddreid stamme og highflow styringer. Ingenting er montert enda i mangel på tid. Toppen er flowmålt til 198 hk, dette med innsuget på! For et slikt effektuttak kreves tilpasset grenrør (4-1), noe jeg må lage selv siden dette ikke finnes til Audi 80 (rettstilt motor). Mine kostnader til nå er på rundt 25000, i tillegg kommer nevnte grenrør. Dermed har jeg rundt 20000 igjen for å få noen hk mer slik at effektnivået overstiger 200, noe som er fullt mulig. Men igjen, portingsutførelsen i min topp gir en gjennomsnittlig høyere effekt enn det som var i Velox Motor sin Audi 80 med 205 hk (høyere momentkurve helt opp til ca 5500 omdr ;) Dette vil si at jeg vil kjøre ifra den med 205 hk, noe som igjen beviser at hk er ikke alt :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 VR6 is the GANGSTA ;) 2.0 får man vel fint opp te 200 hp ? Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Husk at jeg skrev 'rundt 50000 og oppover' I min Audi 80 hadde jeg 87 hk originalt, med en motor som du finner identisk til i Golf2. Her er portet topp innkjøpt (8v), spesiallagd kam, to doble 45 DCOE, race ventilfjører, mekaniske løftere med lashcaps, større rustfrie ventiler med neddreid stamme og highflow styringer. Ingenting er montert enda i mangel på tid. Toppen er flowmålt til 198 hk, dette med innsuget på! For et slikt effektuttak kreves tilpasset grenrør (4-1), noe jeg må lage selv siden dette ikke finnes til Audi 80 (rettstilt motor). Mine kostnader til nå er på rundt 25000, i tillegg kommer nevnte grenrør. Dermed har jeg rundt 20000 igjen for å få noen hk mer slik at effektnivået overstiger 200, noe som er fullt mulig. Men igjen, portingsutførelsen i min topp gir en gjennomsnittlig høyere effekt enn det som var i Velox Motor sin Audi 80 med 205 hk (høyere momentkurve helt opp til ca 5500 omdr ;) Dette vil si at jeg vil kjøre ifra den med 205 hk, noe som igjen beviser at hk er ikke alt :) Dette er fortsatt et godt bevis på at hk er alt, men kanskje ikke toppeffekt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Dette er fortsatt et godt bevis på at hk er alt, men kanskje ikke toppeffekt... Sant nok. Hk er kun et resultat av moment x turtall. Kan jo legge til at jeg skal bytte ut motoren (1.8 liter) med en 2.0 langslaget. Dette vil medføre høyere moment lengre ned i registeret, men ikke nødvendigvis høyere toppeffekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Toppen er flowmålt til 198 hk, dette med innsuget på! :) 180 cfm @ 28" eller så.. hvor store ventiler har du? Og hvor langt innsug (dvs,port + innsug) har du? Og hvilket turtall skal du ha maks effekt på? Bare en tanke nysgjerrig... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 180 cfm @ 28" eller så.. hvor store ventiler har du? Og hvor langt innsug (dvs,port + innsug) har du? Og hvilket turtall skal du ha maks effekt på? Bare en tanke nysgjerrig... :) 195,4 cfm. Dette er en 8v-topp, til sammenligning har 16v Cosworth-topp 167 cfm. Mål av lengder mm har jeg ikke nå siden topp er levert til fresing og innsug til planing. Maks effekt blir på ca 6300 omdr (nokså flat kurve mellom 6200-6800). Må igjen presisere at toppen ikke er konstruert for mest mulig toppeffekt, men for høyest mulig gjennomsnittlig effekt. Moment 222 Nm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 195,4 cfm. Dette er en 8v-topp, til sammenligning har 16v Cosworth-topp 167 cfm. Hmm? Snakker vi Ford Cosworth YB da?Mål av lengder mm har jeg ikke nå siden topp er levert til fresing og innsug til planing. Maks effekt blir på ca 6300 omdr (nokså flat kurve mellom 6200-6800). Må igjen presisere at toppen ikke er konstruert for mest mulig toppeffekt, men for høyest mulig gjennomsnittlig effekt. Moment 222 Nm.195.4 x 0.25714 x 4 = 200.98 hk. Men,som det er kjent er ikke VE et direkte produkt av CFM,så den grunnformelen der er nok noen mil ute og padler. Hvilket løft hadde du på 195.4 CFM@28"? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fankii-T Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Dette går i fag språk ser eg, ganske kjekk lesing faktisk:D 200hk 8v suge motor e sikkert max gøy, kas gir skal du ha på audien quattro73?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.