Gå til innhold

Data: Pc slår seg av, starter ikke igjen;

Ranger emnet

turbotassen

Anbefalte innlegg

Har et problem! Skulle ha meg en runde med Euro Trucker i går, og jeg fyrte opp pcen og spillet som vanlig.

Så slo pcen seg av og den slo seg på igjen selv, men med pipelyder. Er korte pipe lyder som piper fort :P Skjerm kommer ikke på igjen, og det blinker et rødt lys inni maskinen..

har et aopen i945Pa-PLF hovedkort.. :P

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn igjen manualen til hovedkortet ditt, der står det hva de forskjellige pipekodene betyr.

I følge manualen til hovedkortet ditt (som jeg fant her) så er det ingen pipekoder som er mange korte etter hverandre. Sikker på at det ikke var et langt et og 2 korte? Mistenker skjermkortet ditt har tatt kvelden.

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket skjermkort er det du har ?

Det finns skjermkort som du bare plugger rett inn i hovedkorte uten strømuttak (er som regel billig kort og skjermkort uten bra ytelse),eller er det et skjermkort du plugger inn i hovedkort og må sette inn strømkabel fra strømforsyning ?

Fikk en slig pipelyd jeg å da jeg glemmte og sette i strømtilførsel til skjermkortet.Sjekk inni pcn om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et svæært radeon kort som jeg ikke husker navnet på, men det er en 80mm vifte på den og den trenger strøm også eksternt ja.

Tror ikke maskinen har vært overopphetet, for den er ganske godt kjølt med god luftgjennomstrømming.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å røsk ut alt som heter harddisker, ram, cd-rom'er ol. og se om du får skjermbilde. Hvis du får det, så koble til resten av hardwaren en etter en, da finner du nok ut hva som er galt.

Hvis du derimot ikke får skjermbilde i det hele tatt, så må du nok få lånt deg litt hardware av en kompis eller noe. Test med et annet skjermkort og annen ram, test gjerne din ram og skjermkortet ditt i en annen PC (Men sørg for at ram/skjermkort er kompatibelt med hovedkortet!). Det er som regel vansklig for oss å diagnosere pc'en din over nett, men jeg holder en finger på skjermkortet ditt.

Og hvis du ikke har gjort det alt, ta og støvsug kabinettet ditt, skjekk at alle kabler og sånn sitter i, samt ram og skjermkort. Lukter det brent elektronikk i kabinettet ditt?

Har du prøvd med en annen skjerm?

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider