Gå til innhold

Clutch - Bråk når den trykkes inn ??

Ranger emnet


Whiskas

Anbefalte innlegg

Er det bare lageret som har gått tørt,så kan du sikkert kjøre til det er bare støv igjen av det.

Men du kommer til å hate den lyden etterhvert!! :)

 

Er jo ikke store jobben å skifte klutsj på disse bilene.

 

Men hvor vnskelig det er jo veldig relativt og kommer an på antallet tommeltotter man er i besittelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det blir tørt ,, er det mangel på olje eller :)??? Hva kommer det av ,, vet clutchen er dårlig men ikke så dårlig .. men den kanskje burde byttes, Har gjort det før for 20 år siden men husker ikke hvordan jeg byttet , finnes det noen Bilder noen plass så jeg kan se å huske hvordan man bytter clutch .:)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kan noe gå galt vis jeg fortsetter å kjøre med den sånn :) `???

Er det vanskelig å bytte clutch på den eller :)??

 

Du brenner Clutchen rimelig kjapt vist du kjører med det,du må skifte det alikevel så like godt å gjer det før du står på en øde landevei en sen natte time. skift clutchen i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brenner Clutchen rimelig kjapt vist du kjører med det,du må skifte det alikevel så like godt å gjer det før du står på en øde landevei en sen natte time. skift clutchen i samme slengen.

 

Du brenner jo ikke clutchen, det er jo lageret som løser ut clutchen som er gåent, dette er jo ikke i kontakt med clutchen så lenge du ikke trykker clutchen inn.

 

Når det gjelder hvorfor dette har skjedd, så er det to ting som gjør at dette lageret slites fortere enn normalt:

 

1 Du kjører med foten på clutchpedalen. Da ligger lageret borti clutchen hele tiden, det er det ikke beregnet på. Foten skal hvile ved siden av clutchpedalen.

2 Du sitter og kukkelurer i kø med clutchen inne i stedet for å sette bilen i fri og slippe ut clutchen. Å sitte i ro med clutchen inne fører i tillegg til at fjærene på clutchen din vil miste spennet fortere.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brenner jo ikke clutchen, det er jo lageret som løser ut clutchen som er gåent, dette er jo ikke i kontakt med clutchen så lenge du ikke trykker clutchen inn.

 

Når det gjelder hvorfor dette har skjedd, så er det to ting som gjør at dette lageret slites fortere enn normalt:

 

1 Du kjører med foten på clutchpedalen. Da ligger lageret borti clutchen hele tiden, det er det ikke beregnet på. Foten skal hvile ved siden av clutchpedalen.

2 Du sitter og kukkelurer i kø med clutchen inne i stedet for å sette bilen i fri og slippe ut clutchen. Å sitte i ro med clutchen inne fører i tillegg til at fjærene på clutchen din vil miste spennet fortere.

 

Vist lageret går varmt og du har clutchen inne,hva skjer da??jo du brenner clutchen!! Been there done that! skjer ikkje under kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår