Gå til innhold

ventil på innsug

Ranger emnet

sirop

Anbefalte innlegg

Hei

Har funnet en litt mystisk ventil/nippel på en slange som går fra innsuget mitt som suger veldi mye falskluft (man hører den suge falskluft på tomgang) har søkt litt på nettet å funnet ut at denne tydlivis skal være stengt, mens en annen kompis av meg med samma bil har en slange som går fra denne å inn i bakveggen sammen med noen andre slanger, blir liksom ikke helt klok på om denne "ventilen" er.. som sakt hos meg er den åpen og suger falskluft

legger ved et bilde jeg fant på nettet av den vetilen der den tydligvis er stengt av med en knopp.

passatturbo22.jpg

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har som sakt ingen slanger der, den lille nippelen suger bare voldsomt med falskluft. men hos kompisen min går den bare sammen med noen andre slanger inn i et hull i bakveggen på motorrommet.

Hva skjer på baksiden av bakveggen (torpedoveggen)?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke, vi tok bare en rask sjekk nedi motorrommet, må vel demontere dashboret for å se hvor slangen ender..

Trenger ikke det, men det er vel en herrens mening med denne slangen, så det hadde vært kjekt å vite hva den er til. Men hvor ender den store slangen?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, men som sakt har kompisen min en slange der som går inn i torpedoveggen, mens på bildet jeg fant på nettet er det en grønn propp, vet liksom ikke helt om den grønne proppen er orginal eller om det er en slaks "tweak". eller om jeg også skal egentli ha en slik slange..

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, men som sakt har kompisen min en slange der som går inn i torpedoveggen, mens på bildet jeg fant på nettet er det en grønn propp, vet liksom ikke helt om den grønne proppen er orginal eller om det er en slaks "tweak". eller om jeg også skal egentli ha en slik slange..

Kan den lille ledningen ha falt av og henger og slenger ut fra bakveggen? Nei, det har du vel sjekket...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve ventilen er vel en enveisventil for å hindre turbotrykk i bremseservoen, men hva slangen som i enkelte tilfeller er koblet til den lille nippelen er til er ikke god å si for meg som aldri har satt mine ben i en slik bil. Hva skiller din og kompisens bil? Kan slangen gå til et instrument i dashbordet eller til noe som har med motorstyringen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider