Gå til innhold

eu-kontroll/tonede vinduer?

Ranger emnet

Willypolly

Anbefalte innlegg

Så lenge det ikke er type godkjent med tonede ruter eller har tuv papirer på sotinge mener jeg at det ikke er lov, men det er noen prosent greier der og, men det er jeg ikke helt sikker, men biltilsynet liker det hvertfall ikke

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lov å ha noe som helst på de tre fremre rutene som kan hindre utsikten..man mister jo lappen snart om man ikke skraper vekk is jo.. Hadde bilen til EU kontroll..de ba meg fjerne ett merke i frontruta..spurte om det var lov med svakt sotede ruter på fremdørene men det var IKKE LOV!!!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfilm på sidevinduer, på fører/passasjer dør (forann) er ikke lov. bak rute + side ruter på bakdører er lov. Men det er en viss prosent med lys filmen må slippe igjennom.

Og som det blir sagt - på EU kontroll så kommer det ann på hvor (u)heldig du er hvis du har solfilm på alle rutene. jeg fikk igjennom en bil med alle rutene sotet, airbag fjernet, med ett avtagbart (snapOff) ratt montert, fjærer som var kappet så de var 8cm kortere enn normalt, og felger som stakk utenfor skjermen. men alle på verkstedet ble for opptatt med å stå nyte bilen, istedenfor å sjekke den noe spesielt - så den fløy igjennom :) og dette var på ett seriøst merke verksted. så...ha fin nok bil så går det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som regel lettere å få bilen godkjent på ett verksted enn på selveste BILTILSYNET!!!var innom biltilsynet i Oslo..de fant MASSEVIS A FEIL!dro innom B.O.S og de bemerket at håndbrekket mitt var litt slitt men at den ville virke bra iallefall frem til neste eu kontroll om 2år...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette emnet er diskutert en BILLION ganger før, og jeg tror konklusjonen ALLTID har vært:

frontruta - INGEN soting overhodet

Siderutene foran - 25% MAKS soting.

Resten av rutene: Mal dem svarte om du vil. (Det er også en teori om at man skal kunne se utrykningskjøretøylys gjennom sotinga, dette vet jeg ikke)

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Willypolly

hmmm...men enten så er det vel et sjekkpunkt på eukontrollen, eller så er det ikke det??

Det er IKKE sjekkpunkt på kontrollen, jeg har i hvertfall ALDRI slakta noen på det,.:D Bare et lite tips. ikke la biltilsynet ta kontrollen:D

Alt kommer ann på han som tar kontrollen og tidvis humøret hans

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

Dette emnet er diskutert en BILLION ganger før, og jeg tror konklusjonen ALLTID har vært:

Resten av rutene: Mal dem svarte om du vil. (Det er også en teori om at man skal kunne se utrykningskjøretøylys gjennom sotinga, dette vet jeg ikke)

kan ikke sote de 3 foran i det hele tatt. men de framste siderutene kan du BRENNLAKKERE..

kan sote de rutene som er de 3 bakerste inntil så mye at du kan se blålys, kan du ikke se blålysa igjennom filmen eller om du har malt eller hva du han gjort, skal speilet du bruker inni bilen tas vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teorien om at man skal kunne se utrykningskjøretøylys gjennom sotinga kan ikke stemme, er mange varebiler med tette bakluker dvs du ser ikke en dritt bakover originalt.

Har også vist en gammel volvo med lakkert bakrute på biltilsynet, gubben var helt spinnvill men sa ingenting om bakruta.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

Du konkluderer med noe som ikke svarer på spørsmålet i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider