Gå til innhold

knitre lyd når jeg gir på!!

Ranger emnet

MortenM

Anbefalte innlegg

som topic sier, så får jeg en slaks knitre lyd når jeg gir på med min audi 100 med 2.3 motoren... sjekka fordelern, å JAGGU der sitter det en plombe lokk over skruen til fordelern til å få justert den heheh, (bilen ligger på ca 800 i omd på tomgang) kan det være en smule feil på tenninga???

kansje prøve justere den så turtall kommer litt høyere??

Noen????

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første symptomet på for tidlig tenning er knitrelyd når man gir på. Dette kommer lettest når motoren er varm og man har relativt lavt turtall. Sjekk tenningen din, du har teningsmerke på svinghjulet ditt (en strek).

800 omdr på tomgang høres nokså normalt ut! Om du justerer tenningen slik at tomgangsturtallet stiger, da justerer du mot tidligere tenning, noe som vil forverre knitrelyden. Dette såfremt lyden er pga tidlig tenning. Du har bankesensor på motoren din som skal retardere tenningen. Denne har et relativt begrenset arbeidsområde! Du kan jo prøve å lese ut feilkoder ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm kansje lettest å ta diagnosetest...men.....joda kan være varmeskjold som er løse men synes ikke det er den lyden, da har jeg mer tru på tenningsbank,men som dere sier så rart den har klart å justere seg litt, MEN når det er en bil fra 92 så må jo ting kansje bli litt annerledes enn det hva nytt selv om plomba sitter der vell

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet registereim i det siste? Eller skulle den ha vært skiftet for minst 4 år siden? ;)

Ting blir ikke så mye annerledes enn da det var nytt. I ditt tilfelle vil en tenningsforandring kun komme av slitasje på drev på kammen og fordelerakselen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider