Keltern Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Heisann godtfolk! :) Sitter og funderer på diverse deler til Volvon om dagen, siden jeg vurderer å sette den i stand nå når jeg har penger til det. Og i det sammenheng så er jeg i første omgang usikker på om jeg skal finne meg en ny turbo som er noe enklere å ha med å gjøre monteringsmessig enn den 16t'n jeg har liggende nå. Tanken om ekstern wastegate har slått meg, men det er vel lite poeng for meg å gå til anskaffelse av grenrør, wastegate osv om det ikke skal trimmes noe særlig. Det skal tross alt brukes hele året. Kanskje noen har råd til en stakkars noob, som har lyst til å bygge en holdbar og morsom bil til en billig penge.. ;) Hvilken turbo vil dere anbefale til en som ikke skal langt over 220-230hk med det første? Deler som er planlagt kjøpt inn i nær fremtid (om det blir bygging nå): 940 eksosmanifold ny turbo (her trenger jeg virkelig anbefalinger!) 3" JT komplett anlegg komplett sett lager komplett sett med pakninger ny oljepumpe (vil jeg nyte godt av for eks. høykapasitetspumpe fra SPM?) nye dyser (anbefalinger? har vel skjedd utvikling her opp gjennom årene..) noen ideer om hva jeg eventuelt burde ta med her? Innmat i motor har jeg forsåvidt (fk-råder og neddreide stempler med ringer), men det må vel byttes kryssbolter, stempelringer pluss pluss. Likevel har jeg hatt fantasier om deler fra SPM, slik som H-profil råder og smidde stempler, lager og lignende. Ikke sikkert jeg trenger det, men om ting eskalerer noe, så er det jo en fin trygghet! ;) Håper noen vil komme med innspill på disse merkelige ideene mine! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg