Gå til innhold

Spørsmål ang lyddemping av en 240..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Halloen.. Tenkte å lyddempe 242'en min litt grundig.. (dører, skjermer, gulv, tak osv..)

Noen som har noen idè på hvor mye dempeplater det går med? Slik at jeg slipper å kjøpe enten for mye eller for lite?

Hvilke dempematerialer er greie å ha? Trenger ikke være profft, må være til en ganske grei pris også..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta sånn ca mål a der du skal dempe pluss litt til ogsp drar du på bilstereosjappe eller noe lignende og sier at du skal ha x antal kvadrat med dempematter\asfaltmatter.. tror biltema lr en annen billisjappe har fått in dempematter av asfalt nå. vet ikke av noen som har testa mn er mye billigere enn andre plasser vertfall. det funker jo sikkrt like bra for å dempe skrangling.. og skangling det er dt i volvo.. hehe.. believe me :) skrangla fint inni volvon min med ett greit anleg værtfall.. hehe..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det med å ta mål å sånt, men er så vanskelig å måle overalt.. Dessuten vet jeg ikke helt hvor jeg skal ha dempemattene.. Skal ihvertfall dempe bilen hvertfall 100% mer enn orginalt.. :p

Asfaltmatter vil jeg ikke bruke.. Tenkte på f.eks 2mm vibroplast ellernoe slikt.

Har hørt at mattene biltema/mekonomen selger er veldig dårlig og forme...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at mattene biltema/mekonomen selger er veldig dårlig og forme...

Bruk litt varme, så blir du en ekte Bitumen's Don Juan ;)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Ja, er jo et alternativ det.. Men er fremdeles litt skeptisk til ebay og slikt.. :p

Derfor vil jeg helst finne noen i norge evt nord i sverige som har slikt til en fornuftig pris..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider