pettersenroar Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 hei jeg var å hentet bilen min på møller her en dag før jeg satte den inn så ba jeg demom å FINNE ut va som var feilen med motoren min.. så når jeg hentet den hadde di byttet en temprarurgiver uten å kontakte meg for å høre om di skulle jøre det fikk en regning på 1500kr plus at feilen var der enda...frustrert hater pedersens auto på mo...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 At du måtte betale for å ha bilen på verksted kan vel ikke være noen overraskelse. Er jo ikke noe sosialkontor heller. 1500 kr er ca en time i arbeidspenger, tempføleren kostet ikke mye. Men hvis feilen er der enda kan du klage Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 men di har ikke låv til å drive å bytte ting på bilen uten å ha fått mitt sammtykke jeg kommer ikke til å betale denne dette er deres feil så får di svi for det ikke kunden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltnesen Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Det er jo helt klart at du må betale for timen du hadde der, og da syntes ikke jeg 1500,- hørtes så veldig ille ut til å være slik ting som dette! Siter -'86 Toyota Celica x'91 Audi 80 (Påkjørt -> Skrap) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 bilen skulle inn uannsett på en reklamasjonssak så spurte jeg om di kunne finne ut hva som feilte motoren så regningen var egentli på 3500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Ehehehe, et godt bevis på at kunden ikke alltid har rett :rolleyes: Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Bortsett fra at innlegget til pettersenroar er bortimot uleselig fordi han skriver som en fireåring (ikke kom her og si at jeg mobber dem som har dysleksi, i tilfelle han har det, det går i det minste an å sette inn et punktum eller et komma her og der, uansett hvor ordblind eller svaksynt man er), er jeg faktisk ganske enig med ham. Hvis jeg hadde spesifisert at jeg ville at de bare skulle finne ut hva som var galt, og de byttet deler og krevde betaling for det uten å spørre meg først, hadde jeg også nektet å betale for denne delen. Arbeidstimene skal man selvsagt betale for, men ikke noe mer. Spørsmålet er om du skal gidde å ta deg bryderiet med å kjøre tilbake med den nye delen og levere den tilbake - for det må du jo gjøre, dersom du ikke har tenkt å betale for den. Det er riktignok ikke din skyld at de byttet den, men du kjørte da vitterlig ut derfra med den? Kjør tilbake med delen og be dem om å skrive ut en ny faktura for arbeidstimene. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Jeg er ikke enig juristen. Av og til er det faktisk bortimot umulig å finne en feil samme hvor mye man måler og tester. Og husk at du betaler for feilsøking også Da bytter man gjerne en del på mistanke for å teste. Jeg vil tro det er tilfellet her. Du mener det ikke hjalp, og da bør du klage Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Jeg er ikke enig juristen. Av og til er det faktisk bortimot umulig å finne en feil samme hvor mye man måler og tester. Og husk at du betaler for feilsøking også Da bytter man gjerne en del på mistanke for å teste. Jeg vil tro det er tilfellet her. Du mener det ikke hjalp, og da bør du klage Det er kanskje flisespikking, men det er en prinsippsak. Har jeg bedt dem om å teste, får de teste, ikke bytte deler og fakturere meg for det uten å få min godkjenning først. Hvis de må bytte en del for å teste, får de ringe meg og spørre om lov, dersom det er slik at delen ikke kan tas ut igjen etter testen og brukes på nytt senere. Hvis jeg bestiller en PC og butikken slenger med og fakturerer meg for en ekstra harddisk fordi de mener at den jeg har bestilt er for liten, er jeg svært lite interessert i å betale for den harddisken, selv om de kanskje skulle ha rett i at den jeg bestilte var alt for liten. Det er som sagt en prinsippsak. Man betaler for det man ber om, ikke for masse annet tull. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 er ikke lov å gjøre oppdrag uten at kunden gir samtykke til dette.har de blitt enige om å kontrolere og det står i oppdraget/underksrift på oppdraget,kan ikke bedriften sette i gang utskifting før kunden er kontaktet og de blir enige om ekstra kostnader rundt dette. en skal betale for feilsøkinga,men ikke for delen/arbeidspengene i dette tilfellet hvis det som fremkommer av post 1 er riktig. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hva om de ikke fikk testet da? Hva om alle verdier var riktige? En tempføler kan ha en dipp akkurat ved en bestemt temperatur, og det er ikke enkelt å finne ut. Er borti dette problemet hver dag. Hvor stor del av totalregningen utgjorde tempføleren i dette tilfellet? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 takk turbokano endelig noen som forstår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 takk turbokano endelig noen som forstår Jeg viste da også en hel del forståelse, men det var kanskje ikke noe artig å tilkjennegi det? ;) Nissemann... Buhu, nå blei jeg lei meg :D Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hva om de ikke fikk testet da? Hva om alle verdier var riktige? En tempføler kan ha en dipp akkurat ved en bestemt temperatur, og det er ikke enkelt å finne ut. Er borti dette problemet hver dag. Hvor stor del av totalregningen utgjorde tempføleren i dette tilfellet? Det har ikke noe med saken å gjøre. Den kunne ha kostet 100 000 kroner eller 1 krone, det er totalt likegyldig. Det er en prinsippsak, jeg skal ikke bli pult i ræva av en mekaniker som ikke kan holde en svært enkel avtale. Som jeg sa i mitt forrige innlegg (som du åpenbart ikke leste godt nok): hvis de må bruke en del som ikke kan tas ut igjen og brukes seinere, må de ringe og få min godkjenning først, dersom de har tenkt at jeg skal betale for den. Hvis de ikke ringer, kan de pent få ta den ut igjen når feilen er funnet, så vil jeg kjøpe en til halv pris på Mekonomen eller et annet sted. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Greit Juristen. Heldigvis er det ikke mange som deg. de fleste foretrekker nemlig å få gjort jobben så billig som mulig..... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.