Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hei, lurer på hvor mye man kan plane en B20 Topp? anbefalinger, eventuelt bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Max 2,5mm. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 hva skjer hvis man tar av mere? har kjøpt meg 2skt 45 webere, så tenke jeg og dreie av litt vekt på svinghjulet, hva mer anbefales for at weberne gjør seg litt mer? er ikke ute etter noe blod trimming, bare små trimming:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Kan høre med sjefen i morgen hva han anbefaler. Han har byggd en drøss med B20er opp gjennom årene. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hvis du tar mer så går vel ventilene i stemplene, hvis jeg ikke husker feil.Er over 20 år siden jeg holdt på med trimming av B18/20 motorene. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Låner tråden litt... Hva om man har steg 3 topp og kvassere kam? Er ganske store ventiler i steg 3 toppen, men om den er plana i forhold til orginal vet jeg ikke.. Men tenkte å plane den litt.. 1mm ellernoe.. Hva tycks..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hvor mye en kan plane er avhengig av hvordan topp du har fra før. A/B/E toppene er nemelig ikke like... 2,5mm pleier å gå fint. også sliper man over ventilseter og og freser kantene i forbrenningsrommet. mindre skarpe kanter forhindrer tenningsbank. gjerne bytte til strammere fjører med det samme. også frese litt i kanalene ved ventilen, ta av den "knekken" som går ned i ventilsetet slik at man får en finere bue. det går faktisk også ann å plane toppen skeivt, det gir ofte gode resultater. Men det krever litt mer arbeid på toppen også. vanskelig å forklare. skal se om jeg kan finne noen bilder hjemme.... angående ventiler i stempel er det avhengig av hvor mye løft og durasjon en har på kammen. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 og som tillegg, er ikke altid mer er bedre. spørs jo hvilken kompresjonsforhold motoren trives med og holder.... mener at 2mm gir ca 10,5:1 i kompforhold på B20A/B Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 tyggern, hva er ideelt kompforhold for å kjøre med 2 doble 40 eller 45mm gassere? Evt en oppskrift på hvordan du ville satt sammen en grei motor med slike gassere.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Problemene er at ved høy komp sliter man med "bank" og topppakning. for en helt grei motor tar man av 2,5-3mm og freser litt i kanalene. samt en D eller K-kam gir brukbar kurve. dette sammen med riktig betykkede gassere gir en fin motor på rundt 130-140Hk. om det skal trimmes mer er det mye som må taes hensyn til. som f.eks kortere støtstenger vippearmsbrygge kamdrev oljetrykk kjøling topppakning ventiler ventilfjører toppen generelt med ventiler og kanaler. ++++++ ++++ ++++ Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Ah... Hva synes du om dette oppsettet da: Fabrikkny B20B'en med steg 3-topp med store ventiler, Sterke, muligens doble ventilfjærer, kvasskam (usikker på hvilken), orginal borring, 4-2-1-grenrør + 3" bakover, to stk 40 eller 45 dellortogassere som er bestykka og dyset rett til motoren..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 høres nok ikke dumt ut det.. En steg 3 topp har 46/38,5 ventiler og dobble ventilfjører. Det du bør ha i tillegg er: skjærkant pakning kortere støtstenger forsterket vippearmsbrygge.( er noe dritt om fjærene på brygga begynner å gi seg og vippe armen går ut til siden og klasker til fjærbrikka, det betyr total ras....) stål kam drev og gjerne bytte ut filtringene med simringer i endene på veiva. viktig ved montering av gassere at de ikke blir skrudd for hardt fast slik at det er mulig og bevege gasserne litt opp og ned på innsuget. og plugger er det eneste som funker bra er NGK BP7HCS eller 8 Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 takk for gode råd:) har kjøpt meg 2 doble webere nå, solex addhe 45! så lurer jeg på å kjøpe en kg 6 kam samt og dreie av svinghjule, så er jeg usikker på hvor mye jeg skal ta av på toppen, så mye forskjellig folk sier.. vil iallefall ikke ha bråk å bank i toppen:p noe annet som anbefales? ca mange HK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 heisann.. min b20 har eg steg 3 topp+ høvlet noe ekstra .. dvs att på denne b20b toppen målt i forhold til org. b20b topp så er den 4.2 mm lavere. i tillegg har eg dreid av svinghjulet, 45addhe solex gassere, m trakter.kg6 kam grenrør og 2.5" eksos bakover.. me dette oppsettet går bilen noe så ut av heeeelvete, men det har og endt med 4 havarier. 2x knekt råder, 1 gang gjennomslag og 1gang ovale sylindere, MEN bemerk deg att motoren min blir brukt i løp så den ligger kostant på høyt turtall. dvs ( runda turtelleren 1.5 ganger ) :P men oppsettet ditt høres ok ut det. vil muligens vurdere grenrør? har ett liggende her viss du er interessert :) btw. viss du mangler innsug, så prøv å få tak i dei lange innsuga, dette gir best drag :) Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 heisann.. min b20 har eg steg 3 topp+ høvlet noe ekstra .. dvs att på denne b20b toppen målt i forhold til org. b20b topp så er den 4.2 mm lavere. i tillegg har eg dreid av svinghjulet, 45addhe solex gassere, m trakter.kg6 kam grenrør og 2.5" eksos bakover.. me dette oppsettet går bilen noe så ut av heeeelvete, men det har og endt med 4 havarier. 2x knekt råder, 1 gang gjennomslag og 1gang ovale sylindere, MEN bemerk deg att motoren min blir brukt i løp så den ligger kostant på høyt turtall. dvs ( runda turtelleren 1.5 ganger ) :P men oppsettet ditt høres ok ut det. vil muligens vurdere grenrør? har ett liggende her viss du er interessert :) btw. viss du mangler innsug, så prøv å få tak i dei lange innsuga, dette gir best drag :) Okei:) er grenrøret ditt stort? nå har jeg tatt en orginal manifold og kappet av innsuget, jeg kjøpte meg innsug av en kjenning,men det var de korte:s men er ikke veldi kravstor,bare den går bedre:p Burde jeg kjøpt meg stammere ventil fjerer?eventuelt hvilke? Hvor får jeg kjøpt paknings sett til solexene? å trakter? du har ikke noe bilde av motoren\bilen din da?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.