Gå til innhold

Escort cossi Turbo

Ranger emnet


sleeper

Anbefalte innlegg

Originally posted by sleeper

hm... da er den for liten.....

noen som har noen tips til hva jeg kan bruke til en 2l motor som skal kunne ta ut ca 400hk!!!(celica) skal bare ta ut ca 350 men det er jo greit og ha noe og gå på!!:D (med integrert wastgate)

 

 

 

T4, eventuellt T34 a/r 0.52 eller 0.54

 

Men det er bare tull å ha større turbo (=mer lag) hvis du ikke skal utnytte den!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sleeper

Men er det ikke greit og ha noe og gå på da???

vil ha 350 gode brukbare hester som fungerer!!

 

noen flere tips???

 

Alltid greit å ha noe ekstra.. :)

 

En Garrett GT 28 vil kanskje passe fint?

det fins to typer av de, en til ca 400 og en til ca 450 hk.

Garrett GT turbo

KRBTrading selger sånne...

 

Tror de vil funke fint.. lite lag skal det også være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sleeper

Men er det ikke greit og ha noe og gå på da???

vil ha 350 gode brukbare hester som fungerer!!

 

noen flere tips???

 

 

Høres ut som tull for meg iallefall.

 

Jeg bremsa 350 hk og 417 nm på en T34. Ville aldri hatt en større turbo med mere lag, hvis jeg uansett ikke skal hente ut mer effekt!

 

Men hvis du absolutt vil ha større turbo så virker GT28 som en bra turbo, er visst veldig lite lag på den.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sleeper

hm... hvordan er det med nm da???

Regner med ca 350 hk og 500nm....!!

har dette noen betydning på type turbo???

har fått et tips på at en hpx500 kunne fungere også... nopn erfaringer med den???

 

 

Regner med? Hvordan kan du regne med noe som hlest før du engang har bestemt deg for turbo? 500nm hørtes vel optimistisk ut.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...hvis du skal hente ut 350hk ut av 3sgte holder nok T34 i massevis! garantert!

Jeg ville aldri gått for noe mer.

 

 

Originally posted by sleeper

har sett en motor som det nesten ikke er gjort noe med som leverte 273HK og 355 nm (var vel bare chip,eksos og filter)

 

Da er det isåfall en 3. gen 3sgte med cb20 turbo og 242hk orginalt, og jeg regner med at du har en 2. gen med ct26?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det..... har en 2gen motor!!

 

skal bytte:

 

bensinpumpe

dyser

bensinstrykk-regulator

intercooler

topp pakning

grenrør

downpipe

turbo

en eller annen piggiback dings til insprutet

porte toppen

og alle slanger i motoren.

 

noen som vet om noe mer jeg må huske på og gjøre???

(tar fortsatt imot tips om turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår