Gå til innhold

instrument belysning vekk! :/

Ranger emnet

MiniKris

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har sjekka pærene? Var det samme hos meg. bytta pæra bak viftepanelet å det ble som nytt. Samme med pærene i speedoen. Bytta til blå dioder når jeg først holdt på. Alt ble som nytt:P
hehe ja har nokk det X) men aner ikke hvordan jeg bytter de bak viftepanelet:S

men prøvde i speedon.. siden langlys og blinklys lampene funker så må det no bare vare pærene?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre sent enn aldri :P

Kretskortet er det som sitter fysisk på speedometeret.. der Alt er festet..

hadde samme problem som Mini sier.. Ikke lys på speedo og RPM (altså de øverste lysene som manglet da det sitter 2 blanke pærere på toppen av speeometeret som lyser opp instrumentene) men viste fremdeles lite bensin, blinklys, fjærnlys, cab osv. jeg byttet speedo etter X antall diverse tester av relee, sikring, feilsøking på kretskort (fant ut at det er utrolig dårlig lodding/kopling opp til de 2 utgangene lederene sitter i til topplysene) loddet det selv og fikk det til og lyse, men i hastverk så når jeg skulle montere det så glemte jeg og ta ut loddetinnet bak dekselet så det ble en liten kortslutning kan du si.

så om du er flink til og lodde og feilsøke så er det bare og begynne, men er en bruksvare på Golf :P

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre sent enn aldri :P

Kretskortet er det som sitter fysisk på speedometeret.. der Alt er festet..

hadde samme problem som Mini sier.. Ikke lys på speedo og RPM (altså de øverste lysene som manglet da det sitter 2 blanke pærere på toppen av speeometeret som lyser opp instrumentene) men viste fremdeles lite bensin, blinklys, fjærnlys, cab osv. jeg byttet speedo etter X antall diverse tester av relee, sikring, feilsøking på kretskort (fant ut at det er utrolig dårlig lodding/kopling opp til de 2 utgangene lederene sitter i til topplysene) loddet det selv og fikk det til og lyse, men i hastverk så når jeg skulle montere det så glemte jeg og ta ut loddetinnet bak dekselet så det ble en liten kortslutning kan du si.

så om du er flink til og lodde og feilsøke så er det bare og begynne, men er en bruksvare på Golf :P

ah:P skjønner, kan være litt lei den x) er absolutt ikke flink til å lodde eller feilsøke:s så da er vell eneste muligheten speedometer?:S men det koster vell flesk:P kommer vell til å lette lommeboken litt:P er det sann D.I.Y guide om det her?

skulle gjerne ha hatt lys siden det begynner og bli mørkt x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja har nokk det X) men aner ikke hvordan jeg bytter de bak viftepanelet:S

men prøvde i speedon.. siden langlys og blinklys lampene funker så må det no bare vare pærene?:S

bare å lirke ut det første dekselet som sitter rundt bryterne med en skrutrekker, også skru ut 4? skruer.. og da er det litt kukkete å få det ut pga. vaiere o.l...

Så er det bare å ta av dekselet bak der, om jeg ikke husker helt feil. og der sitter det en sånn gjennomsiktig plast sak, som fører lyset videre til alle bryterne. den knekker lett, så bør være litt forsiktig. rundt der er pæra\pærene, du ser den lett..

rett meg hvis jeg tar feil, lenge sia jeg gjorde dette selv :)

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å lirke ut det første dekselet som sitter rundt bryterne med en skrutrekker, også skru ut 4? skruer.. og da er det litt kukkete å få det ut pga. vaiere o.l...

Så er det bare å ta av dekselet bak der, om jeg ikke husker helt feil. og der sitter det en sånn gjennomsiktig plast sak, som fører lyset videre til alle bryterne. den knekker lett, så bør være litt forsiktig. rundt der er pæra\pærene, du ser den lett..

rett meg hvis jeg tar feil, lenge sia jeg gjorde dette selv :)

ah ok;D får prøve det imårgen^^ kom nesten så langt jeg og men fikk ikke ut panelet :@ så jeg bare skrudde sammen igjen:S pga jeg trudde jeg kom til å knekke alt X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt ¤ stk golf 2 og 3 av dem blei alt lyset borte pga lysbryteren på venstre side av rattet, alt av lys i dashbord, frontlysa, parklys..alt... og på 2 av dem skjedde dette regelmessig, så et godt tips, Kvitt deg med wagen-tralla og kjøp dge Audi, mykkje beire;)

89` Audi 100 2.3L 20V Quattro(C3)

92` Audi 100 2.8L V6 Quattro(C4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt ¤ stk golf 2 og 3 av dem blei alt lyset borte pga lysbryteren på venstre side av rattet, alt av lys i dashbord, frontlysa, parklys..alt... og på 2 av dem skjedde dette regelmessig, så et godt tips, Kvitt deg med wagen-tralla og kjøp dge Audi, mykkje beire;)

åja:S hmm.. har jo en annen golf i nærheten jeg kan prøve den bryteren fra^^ hehe.. blir vell mercedes neste igjen tenke i^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med paraolympik kjærra di.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider