Gå til innhold

Politiet i Norge. Et problem?

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

Føler at jeg må få ut noe raseri mot politiet. Å slå til dem fører bare til at lommeboka blir tynnere + at jeg går glipp av noen dager som fri mann, om ikke værre.

 

Derfor skriver jeg enkelt å greit litt om dette på div. forum jeg er medlem av for å bare å ha klagd på dette. Og ikke minst, høre deres mening om dem.

 

Ramser opp noen av grunnene til denne tråden.

Først og fremst, den som omhandler meg selv.

 

For en tid tilbake var jeg på fest hos en kompis og hadde drukket meg full selvfølgelig. Underveis, ved CA 23.00 tiden så kom det en uinvitert tulling dit for å drikke. Vi prøver gjentatte ganger å kaste han inn, men han kommer seg inn igjen med en gang.

 

Plutselig så gir han meg et saftig dask rett i familiejuvelene, og da våknet vestlendingen inne i meg opp og jeg trosset all smerte og tok tak i han og løftet han opp etter en vegg og spør han enkelt og greit "Hvorfor gjorde du det?" Tross situasjonen så hadde jeg en vennlig tone.

Han svarer bare med at han skal gi meg juling om jeg ikke slipper han. Og så dum som jeg er måtte jeg nesten finne ut dette samtidig som jeg stadig repeterte meg selv i et vennlig toneleie.

 

Plutselig får jeg et slag i ansiktet, rett mot venstre øyet. Jeg slipper han ned for å kaste han i bakken, før jeg får kastet han i bakken får jeg 2 slag til. Så går han i bakken, og 2 kompiser av meg holder han nede mens jeg gjør det Norges regler vil at jeg skal gjøre, ringer purken! 02800 ringte jeg siden jeg ikke viste

nummeret til stasjonen her i valdres.

 

Gir dem nøyaktig adresse, samt navnet på han vi var hos og mitt. Førstnevnte har desverre måttet kontakte politiet før grunnet lignendes situasjoner, så her lokalt burde dem da klare å finne fram da det bare er 200 meter i fra der vi var.

Ble lovd at det skulle være en patrulje der om maks 10 minutter.

10 minutter går og vi ser ingen. vi venter enda 10 minutter før

jeg ringte opp igjen uvist om at 2 andre også har ringt for å mase på dem.

 

Ingenting skjer. Dette drar seg ut enda 20 minutter og jeg ser ingen annen utvei enn å ringe denne personen sin far.

tross av at han og hadde inntatt noe alkoholholdige drikker og 1 kilometers avstand, var han der innen 5 minutter.

 

Dette ble ordnet opp på kort tid da.

 

Dagen etterpå var jeg oppe hos lensmannkontoret og anmelde gutten for det han hadde gjort, samt at jeg nevnte navn på CA 5 andre personer som kunne stille opp som vitne, blant annet 2 som var edrue.

 

Dette skjedde for CA 3 måneder siden, og ingenting har skjedd enda. Vurderer å gå å anmelde saken på nytt..

 

Bare dette her irriterer dritten av meg.

 

 

Men så nå over til skandalesaken i opplands politidistrikt som skjedde nå tirsdag, forrige uke. DENNE fikk dråpen i begeret til å gå over.

 

En kompis av meg jobber på "klubben" her lokalt og fikk oppleve at en av hans kompiser(15), samt besøkendes på klubben ble slått ned at et dophue. Personen som ble slått ned er også venn av meg, og jeg var fadderen til denne personen i mine siste år på barneskola.

Joda, her og ble ting gjort etter boka

Dophuet ble uskadeliggjort og politiet ble ring. 02800 denne gangen og.

Politiet kommer ikke!

 

ryktene flommer med en gang såklart, men det som var sannheten overgikk tilogmed de villeste ryktene.

AMK ville ikke ringe lensmannskontoret oppi her på grunn av at dem sov.

 

ja.. klarer ikke å skrive mer i frustrasjon, til tross av at jeg har mer på hjertet.

 

Så, hva syn DU?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du ikke kjønt dette ennå? Sålenge du ikke ligger 5 over grensa i bil så gidder de ikke bry seg.

 

Begyner å bli dritt lei av å høre snakk om at de har så lite midler i politiet for tiden. Politiet har nok midler de. Problemet er bare at de bruker de midlene de har totalt feil.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke kjønt dette ennå? Sålenge du ikke ligger 5 over grensa i bil så gidder de ikke bry seg.

 

Begyner å bli dritt lei av å høre snakk om at de har så lite midler i politiet for tiden. Politiet har nok midler de. Problemet er bare at de bruker de midlene de har totalt feil.

 

Og ligger du 40km/t over grensa så har dem ikke midler til å ta deg.

 

Neei, det er nok bullshit at dem har så dårlige midler ja!

 

Holde kontroll klokka 02.00 midt i sentrum har dem råd til..

Enda en ting som irriterer meg.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien din er lik mange jeg kjenner. Samme problem, politiet gjør ingenting, papirer blir borte, ligger og samler støv, det er håpløst. Blir flau av hvor useriøse og dårlig politi "system" vi har her i landet. Hørte at politiet bruker gjennomsnitt 3timer på saker som kommer inn før den blir lagt på hylla. "Cold case"?!

 

Stå på! Ikke gi deg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien din er lik mange jeg kjenner. Samme problem, politiet gjør ingenting, papirer blir borte, ligger og samler støv, det er håpløst. Blir flau av hvor useriøse og dårlig politi "system" vi har her i landet. Hørte at politiet bruker gjennomsnitt 3timer på saker som kommer inn før den blir lagt på hylla. "Cold case"?!

 

Stå på! Ikke gi deg og lykke til!

 

Kommer nok til å gi meg. desverre.

 

Men tar det i betraktning at neste gang noe sånt skjer så slår jeg tilbake, for så ringe snuten.. Rykter går om at dette fungerer!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det vært typisk om politiet hadde satt deg inn siden du slo tilbake, mens han andre hadde sluppet unna..

 

Om det hadde vært ord mot ord så.

Husk at jeg har 5 personer som så alt sammen, derav 2 stk edrue!

 

Men alikevell så er det en stemme inni meg som sier at jeg ikke skulle blitt overasket over å ha fått en bot mens andre tullingen slipper fri PGA psykiske lidelser og lignendes

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det vært typisk om politiet hadde satt deg inn siden du slo tilbake, mens han andre hadde sluppet unna..

 

Skjedde med en kompis av meg for 2 helger siden faktisk..

5000,- i bot og forenklet forelegg.

Og han som slo, han fikk gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle sympati..

 

Jeg og samboeren min ble overfalt rett utenfor inngangsdøra til boligblokka vi bodde i før av to fulle drittunger, vi var forøvrig edru.

 

Etter å fått fortalt hvor stygge vi var, og at vi skulle få knust trynet, bli drept osv oppstår det endel knuffing hvor jeg så får jeg flere slag midt i trynet, hvorpå jeg får tak i vedkommende og bl.a kaster ham i en vegg.

 

Ringer Politiet og må vente på dem i 10-15min og samtidig "anholde" drittungene.

Etter veldig mye om og men blir han ene forvist fra området og han som slo blir kjørt hjem.

I og utenfor inngangen står forøvrig montert kamera som jeg informerte Politiet om.

 

Drittungene møtte aldri til avhør og når det blir rettsak har ikke Politiet giddet å hente ut video fra kameraet.

Ender opp med at han ene blir dømt for å ha slått meg, men at jeg tok igjen og at tiltalte gikk på kristen skole var visstnok formildende.

 

Jeg får 305.- i erstatning og han må betale 5000.- til staten.

Besøk hos legevakta kostet over 400.-

Utlegg av nye klær for dem som ble utgriset av blod ble på over 1000,-

 

Hvis jeg skulle komme i en lignende situasjon så blir det ikke å ringe Politiet, da blir det en medieval løsning på saken.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle sympati..

 

Jeg og samboeren min ble overfalt rett utenfor inngangsdøra til boligblokka vi bodde i før av to fulle drittunger, vi var forøvrig edru.

 

Etter å fått fortalt hvor stygge vi var, og at vi skulle få knust trynet, bli drept osv oppstår det endel knuffing hvor jeg så får jeg flere slag midt i trynet, hvorpå jeg får tak i vedkommende og bl.a kaster ham i en vegg.

 

Ringer Politiet og må vente på dem i 10-15min og samtidig "anholde" drittungene.

Etter veldig mye om og men blir han ene forvist fra området og han som slo blir kjørt hjem.

I og utenfor inngangen står forøvrig montert kamera som jeg informerte Politiet om.

 

Drittungene møtte aldri til avhør og når det blir rettsak har ikke Politiet giddet å hente ut video fra kameraet.

Ender opp med at han ene blir dømt for å ha slått meg, men at jeg tok igjen og at tiltalte gikk på kristen skole var visstnok formildende.

 

Jeg får 305.- i erstatning og han må betale 5000.- til staten.

Besøk hos legevakta kostet over 400.-

Utlegg av nye klær for dem som ble utgriset av blod ble på over 1000,-

 

Hvis jeg skulle komme i en lignende situasjon så blir det ikke å ringe Politiet, da blir det en medieval løsning på saken.

 

Nå var det ikke sympati jeg var ute etter da, men takk forde!

 

Må si at du har min fulle sympati også. med tanke på det du har opplevd!

virker så useriøst av politiet OG rettsystemet å drive på slik..

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår