corollagt87 Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hei. Jeg har noen spørsmål ang min 740! Bilen er en 740gl sedan 85mod. Motor b230a med 131hk Bilen er senket 40mm Planer for bilen er: Hvite blinkers bak Sote ruter Tak vinge Rette bulk bak muligens sette in turbo om motoren tåler det:P.. Har tenkt tanken med 850 front og bakfanger om ikke for mye jobb/ombygging på dette? Noen som kan gi meg tips/forslag for å få bilen sprekkere og finnere uten for mye påkostninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hei. Jeg har noen spørsmål ang min 740! Bilen er en 740gl sedan 85mod. Motor b230a med 131hk Bilen er senket 40mm Planer for bilen er: Hvite blinkers bak Sote ruter Tak vinge Rette bulk bak muligens sette in turbo om motoren tåler det:P.. Har tenkt tanken med 850 front og bakfanger om ikke for mye jobb/ombygging på dette? Noen som kan gi meg tips/forslag for å få bilen sprekkere og finnere uten for mye påkostninger? Det var da en effektstinn B230A du har... Hva effektøkning angår vil det enkleste, billigste og beste være å bytte ut motoren med en B230FK eller hva den nå het da den satt i 940 og hadde turbo. Karosseriet beholder du som det er, men prøv å få tak i noe originale add on-greier. En 740 er altfor firkanta til at det blir fint med runde 850-deler. Utfør mine kommandoer og din bil vil bli både "sprekk" og "finn"... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Det var da en effektstinn B230A du har... Hva effektøkning angår vil det enkleste, billigste og beste være å bytte ut motoren med en B230FK eller hva den nå het da den satt i 940 og hadde turbo. Karosseriet beholder du som det er, men prøv å få tak i noe originale add on-greier. En 740 er altfor firkanta til at det blir fint med runde 850-deler. Utfør mine kommandoer og din bil vil bli både "sprekk" og "finn"... Kan ikke si meg annet enn enig her.. :) Forgasser og turbo er ting jeg ikke kan fatte at folk orker og begi seg ut på. Det fungerer sikkert greit, men er ikke noe jeg ville fantasert om å eie selv. Samme gjelder forsåvidt 850-fangere osv på 740, selv om jeg mener å ha sett et eller to fine eksempler på at det kan bli pent. Men original addon er noe av det bedre du kan sette på bilen! :) Noen som har ei FK-blokk til salgs forresten? :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Ok.. Men er blitt vanskligere å få tak i addon også,så tenkte bare på andre muligheter der.. hehe Har fått tilbud på et motor da,veit ikke om det er noe å satse på jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Ok.. Men er blitt vanskligere å få tak i addon også,så tenkte bare på andre muligheter der.. hehe Har fått tilbud på et motor da,veit ikke om det er noe å satse på jeg? Med et motor, tenker du her på en B230ET eller har du bare bommet fullstendig på kjønnet? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Med et motor, tenker du her på en B230ET eller har du bare bommet fullstendig på kjønnet? Regner med at det b230et.. Han sa bare at han hadde volvo et motor han som selger den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 131hk i en A motor?sikker på ikkje du har en b230e? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Det står da hvertfall b230a i motor rommet,som jeg har sett.. Her er et bilde av motoren,så dere som har peil ser sikkert hva det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Regner med at det b230et.. Han sa bare at han hadde volvo et motor han som selger den! er fin den bare å bytte råder så er den god nokk den. råder kan du hente fra b230 FK eller nyere F motor dem er litt tykkere så den blir mer holdbar. men kjører du på standard trykk som er 0,6 så holder den lenge. men du burde få med deg motor styring også. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Det står da hvertfall b230a i motor rommet,som jeg har sett.. Her er et bilde av motoren,så dere som har peil ser sikkert hva det er? Den gulkorkern har nok ikke 131 hk nei! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Er vist ikke noe b230a motor har jeg funnet ut.. Er vist en b230e.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 B230e er vel innsprut. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Er vist ikke noe b230a motor har jeg funnet ut.. Er vist en b230e.. Da har noen bøffa motoren din Colargol! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagt87 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Da har noen bøffa motoren din Colargol! Så da vil det si at det som sitter der nå er en b230a da? Men at det står noe annet i vognkortet osv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg