Gå til innhold

Hvordan få god lyd i W210 sedan?

Ranger emnet

w210_1998

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har gode tips på hvordan få bra lyd i W210 sedan? Har vurdert å køpe dette til dørene forran:

http://jehnert.de/typo3/index.php?id=131&aid=61&L=1&PHPSESSID=57cce86a00b454849610d0ffa85089e1

Er et firma i Norge (TransMedia) som selger dette sette for 9900 kr. Noen som har erfaringer fra dette firmaet og høytalere fra Jehnert? Isåfall hva er positivt og hva er negativt med dette settet? Hvis dette settet ikke er å anbefale, hva er i såfall bedre til min bil?

Jeg er godt over middels kresen når det gjelder lyd,men er selv helt elendig på å skru bilstero selv. Setter derfor stor pris på hjelp fra mer erfarne på dette området.

Med et slikt sett fra Jehnert, vil det være mer enn bra nok lyd forran? Har en basskasse i bilen i dag, men grunnet dieseltank som ligger bak baksetene, er det elendig med bass som kommer frem, spesielt ved lavt volum. Noen som har gode tips om hvordan en optimal basskasse bør være til min bil?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimal basskasse i din bil må vel væra båndpasskasse med porten opp i hattehylla. Veit ikkje korleis det ser ut i bilen din, men det er vel ein åpning under førstehjelpsputa?

Transmedia er på dette forumet, men har ikkje lov å reklamere for seg sjølv. Du kan eventuellt sende ein pm og prate med han. Det er ikkje dumt med litt mellombass i bilen. Eg kan godt tenke meg iallefall 2 mellombasselementer i min neste bil. I min bil har eg 3-vegs komponentsett framme (diskant, 4" og 6,5") og dette blir biampa. (ein forsterker til diskant og 4" + ein forsterker til 6,5") Dette gjere at eg kan justere mellombassen.

Du kan og gjere dette viss du synes at det blir for voldsomt med 4 høgtalere nederst på døra. (men det såg ikkje so verst ut på bildet!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider