Gå til innhold

Lite skilt foran

Ranger emnet

danielroising

Anbefalte innlegg

Hvordan får folk laget lite skilt da? Alle skiltfabrikkene må jo få beskjed via biltilsynet sitt system for at de skal kunne lage skilt til deg.

Det hjelper ikke at du møter opp, og sier du skal ha et nytt skilt uansett om det er lite eller helt vanlig.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mazdafun

Hei.

Si at du skal ha parkerings-skilt. Det er uten refleks i plata. Kan fås med liten font.

Ellers kan man kjøre uten eller med borrelås feste. Riv ski(l)tene av ved banekjøring (-og feilparkering). Fungerer også mot fotobokser.

mvh

Ja, men parkeringsskiltene er vel kun med gammel skrifttype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Ja, men parkeringsskiltene er vel kun med gammel skrifttype.

Hei.

Har kun kjøpt for lenge siden, og da var det gammel type. Men de lager nok det du vil ha, sålenge det ikke er refleksplate.

Men gå og spør. Virket som om de ikke var restriktive sålenge du ber om show-skilt eller parkerings-skilt.

Men borrelås-varianten er helt genial. Lydig og pent når du kjører på gata, kiddie , effektiv kjøling ved banekjøring yodude , og anonym ved gassing på gata Devil .

Mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

Har kun kjøpt for lenge siden, og da var det gammel type. Men de lager nok det du vil ha, sålenge det ikke er refleksplate.

Men gå og spør. Virket som om de ikke var restriktive sålenge du ber om show-skilt eller parkerings-skilt.

Men borrelås-varianten er helt genial. Lydig og pent når du kjører på gata, kiddie , effektiv kjøling ved banekjøring yodude , og anonym ved gassing på gata Devil .

Mvh

Har du navnet på noen som lager parkeringsskilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

Er det ulovleg å stå parkert, uten å ha på-montert skilta?

Er det ulovlig å parkere en uregistrert bil?

Du ser jo biler som står uregistrert overalt her i byen. Nå har de riktignok fått hjemmel for å taue dem bort, men de må sette på en lapp om at den blir fjernet, og så vente 24 timer før de kan gjøre det. Sjekker du bilen din hvert døgn, så skal det gå det der.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er det å få godkjent en bil som orginalt fra fabrikk har plass,men ikke etter at man har vært å modda litt..type bygge om mellom lyktene bak slik at det kun er plass til lite skilt..og samme framme..eller er døm helt nazi?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg satt på RS fanger på Jetta'n så flyttet jeg skiltet (stort) ned på grillen, Olje tempraturen økte med 10 grader. Har ikke lyst å lage hull i glassfiberen for å montere den lengre oppe.

Den vil også stikke ut på overkanten av fangeren :(

Tenkte å prøve å få lite skilt, men etter alt jeg har lest her så kan jeg vel bare hoppe å drite i vinkel... :(

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

åssen er det å få godkjent en bil som orginalt fra fabrikk har plass,men ikke etter at man har vært å modda litt..type bygge om mellom lyktene bak slik at det kun er plass til lite skilt..og samme framme..eller er døm helt nazi?

så lenge bilen har plass til store skilt orginalt så skal den ha store skilt.. åssen den ser ut etter at du har tukla med den bryr dem seg ikke om.. men er nok lettere å få lite skilt bak alikevel..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo nesten bedre å kjøre uten skilt enn med "falskt" lite skilt.

Er jo bare et forelegg på 1500kr om en blir tatt. Kjørte sånn i nesten 4 år jeg, ble tatt en eneste gang. Da var det en kjapp tur til tilsynet for å vise bilen med skilt påmontert. 2 minutter etterpå var skiltet fjernet igjen.

Sparte lett inn igjen de pengene når det blinka i en fotoboks.

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte uten skilt på Mazda'en min i den perioden eg hadde den. Ble stoppet fem-seks ganger uten det montert. Hadde da skiltet i front ruten (ved kjøring på "politiutsatte" plasser. Fikk intet forelegg i denne ett-års perioden.

På Bmw'en fikk eg ett reklame firma til å lage ett "fake" skilt til meg. Riktignok med klistremerke bokstaver, men på fluoriserende bakgrunn og med samme størrelse forhold mellom lengde og bredde, bare mindre. Så ut som en nøyaktig kopi av det orginale skiltet. Dette skiltet kjørte eg meg i ca 18 mnd, blitt stoppet i utallige kontroller og ikke fått en eneste negativ kommentar om dette.

Så en dag var Biltrangsynet ute på en teknink kontroll. Kommentaren eg hørte gjennom vinduet når eg ble stoppet var, "her har vi faen meg endelig en"..... Da innså eg at dette kom til å bli nedtur i og med at de begge glodde på skiltet mitt.

Politimannen bel vinket bort og anmeldelse fylt ut. Politiet bemerket at de hadde observert denne bilen med det skiltet ved flere anledninger. Eg stillte meg da spørrende til hvorfor eg ikke hadde blitt tilsnakket på ett tidligere tidspunkt, så eg kunne fjerne denne ulovligheten (skyldte jo seff på tidligere eier). Men det ville han ikke uttale seg om, sa bare det var vanskelig å lese

Men hvordan eg da kan ha mottat 7 forelegg fra Bro&Tunnell selskapet for sniking i bompengering og TO knips av fotoboks, ville han heller ikke gi seg ut på å kommentere.

Reultatet var at eg måtte nok fint dra skiltet av bilen (satt noe jævlig, dobbelsidig teipen til 3M er BRA) overlevere det til Biltrangsynetmannen og motta en mangellapp på bl.a skilt og motta en anmeldelse for "forfalsking og/eller etterligning av ett offentlig godkjent/utstedt dokument/(husker ikke tittelen.

Så nå sitter eg her med ett forenklet forelegg på2500kroner. 1000kr mer enn det koster å kjøre uten skilt.

SKJØNN DET DEN SOM VIL

(jaja eg vet eg har gjort noe ulovlig, men alikevel??)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider