Gå til innhold

Rød blokk eller rødblokk

Ranger emnet

Sandven

Anbefalte innlegg

vil bare finne ut hvorfor blokka mi er rød (falma rød)og gjerne hvilken topp den har

Jeg tror det er mer interessant å finne ut hvorfor du har en promille på 2,4 en ganske alminnelig mandag ettermiddag. Skriv så det går an å forstå hva du mener for pokker!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på nytt.

Nederste del jeg kunne se av motoren i 240en min har en falmet rødfarge og jeg var bare nysgjerrig da jeg skrev at jeg hadde en falmet rødlakka motordel.

Det jeg sa ang toppen mente jeg bare at jeg har sett ordene "530/531" og lurte på hva de betydde og evt om jeg kunne fått litt mer info om motoren min generelt av andre som har samme type motor (B230F)

Kan absolutt ingenting om Volvo, men er veldig intressert i å lære det jeg kan.

Mekka også litt på grillen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bensinmotorer som kom i f.eks 240 var rødlakka. Derav navnet "rødblokk".

Toppene som fins i motorene til 240, er 398, 631, 530, 531, 405 og 160.. Av de toppene der, er 531 og 405 best.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og trimme den du har som suge motor blir fort dyrt, billigere og kjøpe en turbo motor.¨

Men, trenger ofte litt kunnskaper for og bytte til turbo motor, er litt elektronikk som kan være kinkig og få koblet riktig med manglende kunnskaper el erfaring.

Men, har du noen motor kyndige kompiser og syns det er morro og skru og lære litt så søk på blocket.se etter b230 ft eller fk og dra over grensa og ta med deg en sånn en hjem.

Formuler deg litt bedre når du spør så er det også lettere og få riktig svar.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider