Gå til innhold

Gjennomsnittsmåling over to fartsgrenser - lov?

Ranger emnet

master83

Anbefalte innlegg

Mener å ha hørt/lest at gjennomsnittsmåling (politiet ligger bak deg med kamera og police pilot) skal foregå innenfor en og samme fartssone. Er det noen som med sikkerhet kan bekrefte/avkrefte det? Har skumlest gjennom gp4027 uten å finne noe konkret.

Altså, kan målingen begynne i en 60 sone, og slutte i en 50 sone?

Har en kamerat som ble gjennomsnittsmålt av 1 politimann. Bilen hans vises ikke på videoopptaket når målingen iflg. politimannen begynner (i en 60 sone) og bilen dukker ikke opp på video før 2-300 m inni en 50 sone.

Hva mener dere om det? Vil han kunne vinne frem i en evt rettsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg med sikkerhet bekrefte at er lov. Jeg er nemlig politioverbetjent i UP. Forbehold om at man bøtelegges/anmeldes for overtredelse av den høyeste fartsgrensen (60 i ditt tilfelle). Det kan du hilse kameraten din og si (eller er det kanskje deg selv som har kjørt for fort?).

For øvrig er jeg mer skeptisk til å kunne måle hastigheten på bilen uten å ha en startoberservasjon.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdensmesterskap i pissprat på gang? buskmann, prøver du å utfordre DRFT-R i å bli kronet til kongen av bullshit? I så fall må du også ta opp konkurransen med blant annet Skurk og biring, og de to har faktisk et godt forsprang på deg, men ingenting er umulig...:)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg bare finner det ikke helt saklig i at du er "snut" når du for noen uker tilbake starter en tråd med "hvor kan man drifte i oslo på gata" i tilleg til en del andre lite smarte innlegg du har kommet med så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor du føler deg truffet..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg med sikkerhet bekrefte at er lov. Jeg er nemlig politioverbetjent i UP. Forbehold om at man bøtelegges/anmeldes for overtredelse av den høyeste fartsgrensen (60 i ditt tilfelle). Det kan du hilse kameraten din og si (eller er det kanskje deg selv som har kjørt for fort?).

For øvrig er jeg mer skeptisk til å kunne måle hastigheten på bilen uten å ha en startoberservasjon.

Haha. Klisjeaktig, kanskje , men det ER faktisk en kompis. Har to bøter i mitt liv jeg, og skjemmes ikke av den grunn.

Noen andre som har noen innspill, evt vise hvor dette faktisk står lovfestet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider