Gå til innhold

Er dette noe bil å satse på?

Ranger emnet


Thomas G

Anbefalte innlegg

å skal en si da...

 

sier man at hold deg unna slike biler for det er veldig få av de og deler kan være ett problem...( DA sier endel at det er TOPP å ha noe ikke alle andre har...)

 

Sier man ,; sats på noe gamlere, helst før 1970, så er det gjerne feil fordi du liker slike biler fra disse årstallene...

 

men har vel mest lyst til å spørre hva du skal bruke den til...??

 

Er det en bitteliten drøm om å kjøre slik en til bruksbil, så reiser værhårene seg på ryggen min..dyr ibruk og sikkert håpeløs på vinterføre...''

 

Trenger no mere svar fra deg om hva du tenker før folket her kan komme med noen råd, bygget på erfaring....

 

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en bitteliten drøm om å kjøre slik en til bruksbil, så reiser værhårene seg på ryggen min..dyr ibruk og sikkert håpeløs på vinterføre...''

 

Disse bilene er ikke håpløse på vinterføre. Den tilhører GM sin B-body plattform som den deler med f.eks. Chevrolet Caprice, Oldsmobile Custom Cruiser +++ og har aldri hørt noe om at de er dårlige på glatta. Men er det diffbrems så har jo det sine fordeler og ulemper, men sålenge man er klar over hvordan det funker så går det bra.

 

Forbruk, tja...Det lille jeg har kjørt av tilsvarende bil med utslitt 305 genererte et forbruk på 1.5 på varierende tullekjøring (henting, bringing, cruising).

 

Det er iallefall gode biler og kjøre så er dette hva du har lyst på så løp og kjøp. Tilgang på slitedeler er vel nærmest uendelig, men deler som front, intreør, listverk etc. som er spesifikt for Buick sin utgave kan kanskje være vanskeligere, men man har alltids nettet.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_LeSabre#1977-1985

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal kjøpe meg amcar og fant denne på nettet forleden. Bare lurte på om det er noen som vet noe om denne spesifikke bilen eller om denne typen generellt. Er det noe jeg bør se etter?

 

Håper på svar.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1998977

 

Hvis du liker stor biler er jo dette bilen å gå for, men som Aeomholt og Bead så klokt sier den vil ha litt mat. Hvor mye mat bestemmer du veldig mye selv, hard på gassen mye mat, litt mer forsiktig midre mat sånn rundt litern på lankjøring og ved langkjøring kommer denne bilen til sin rett. Bedre bil å cruise rundt i får du ikke, stor tung og deilig. Løp og kjøp disse er bra på vinterføre, hev inn en 50 kg sekk på hver side så langt bak som mulig i bagasjen og vips neste 4x4 med rett dekk.

Er det 4 trinnskasse i den?? Oldsmotoren som sitter der har godt med krefter det er jo Oldsmotorer kjent for.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke inn på Wikipedia nå, men mener det sto noe om TH200R4 som jo er 4-trinns overdrivekasse som jo vil gjøre forbruket noe lavere.

 

Stemmer vel det, hadde samme motor/kasse kombinasjonen i en Olds. 442 87 model jeg hadde, den var det en "lur" utveksling på med det var drag i den motoren.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar sålangt. Den har en 3 trinns automat med overdrive. Kunne tenke meg en bil til sommerhalvåret. Liker formen på disse bilene og tenkte att iogmed att den ikke er så altfor gammel må deletilgangen fortsatt være ok. Kan mekke selv , har garasje og løftebukk. Skal ringe eigeren i løpet av de kommende dagene og slå av en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar sålangt. Den har en 3 trinns automat med overdrive. Kunne tenke meg en bil til sommerhalvåret. Liker formen på disse bilene og tenkte att iogmed att den ikke er så altfor gammel må deletilgangen fortsatt være ok. Kan mekke selv , har garasje og løftebukk. Skal ringe eigeren i løpet av de kommende dagene og slå av en prat.

 

har selv en buick regal som er av samme ulla..jeg bruker den hele året og har aldri hatt no problem på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår