Gå til innhold

Norsk E39 M5 01mod i 310km/t

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Otto von Bismarck

Du skulle vel ikke ha en videosnutt liggende av Audi'n også?

 

Jeg har videosnutter av alle bilene (ikke VR6`en)

Planlegger å legge dette ut i disse dager, inkl en

litt morsom film av alle bilene.. info følger..:)

00 Audi S8 Tipr (arbeidsbrakka)

 

x01 BMW M5

x98 Audi S8 6man

x96 M3 3,2 Cab Individual

x95 BMW 750i

x93 Golf VR6

x93 BMW M5 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

min gjør 0-200km/t på 7.9 sek.. det er greit men ikke godt nok ;)

 

Edit: M5'en går bra den bare synd at det er en sånn kakse som tror han er verdensmester som har den.

 

Skjønner ikke hvor du leste deg fram til at han er en kakse som tror han er verdensmester?

 

Drit i det, ser jo ut som at dere har ordna opp :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Ser du har Audi S8 nå.

I så fall er du den rette å spørre om hvordan de bilene er i forhold til hverandre.

Jeg tenker ikke kun på akselerasjon og toppfart, da jeg regner med at M5 er vond å bryne seg på uansett hvilke mytiske inskripsjoner konkurrentene måtte smelle på bagasjelokkene sine. Det jeg er mest nysgjerrig på er veigrep, kjørbarhet og generell byggekvalitet. Men også akselerasjon og fart er interessant, selvsagt.

 

Bilene har bare EN ting til felles, stor motor i diskrè innpakning.

Bilene, vil jeg si er ellers bygget etter forskjellig konsepter.

M5 er en mye mer sportslig bil, bygget etter gamle prinsipper, mht kjøredynamik, sportslighet, vektblanse,bremser og ikke minst motor.

Her stemmer liksom allt, uansett om du tar en tur på banen (litt tung selfølgelig) eller cruiser til Stockholm. Den er langt roligere enn E34, men langt kjappere. (Synes E39 M5`en er blitt litt FOR rolig kontra E34, som jo var den siste "ekte M).

S8 er også en sportslig bil. Men en kjenner raskt at Audi ikke bygger sine S-modeller etter samme tradisjon som M-fabrikken.

Utgangspunktet er jo en A8, med større motor og stivere oppsett etc. Bilen blir en slede sammenlignet med M5, og M5 kjører i sirkler rundt en hver S8 på en (tørr) bane. Bremser du hardt med en S8 kneler hele fremvognen, slik alle Audier gjør, og du er aldri sikker på hvor du "har bilen".

Vinterføre er derimot S8`ens rette element.

Ellers kan du laste en M5 med folk og fè, og fortsatt kunne oppleve gode rundetider. Med S8 går ikke dette, den vil ikke "dra" og ugunstig vektbalanse blir forsterket.

Men det holder med å starte en M5 for så å starte en S8. Du kjenner forskjellen med en gang!

Når det gjelder byggekalitet er begge bilene særdeles bra skrudd sammen. M-modellene til BMW er bydg for å KJØRES, og det gjør det aller fleste.. Det merkes selvfølgelig etter en rundt 100.000 km. Da er bilen sliten. Sånn er det bare. Audi derimot, oppmuntrer ikke hele tiden til svinekjøring, da den jo har litt "stumpete" sportsligheter, altså har jeg inntrykk at S-bilene tåler mer km.

Jeg selger en M5 da den passerer 70-100.000 km. Mens en kan trygt kjøpe en S8 på samme km stand. (S8`en jeg har nå har passert 100.000, og den føles nesten ny.)

00 Audi S8 Tipr (arbeidsbrakka)

 

x01 BMW M5

x98 Audi S8 6man

x96 M3 3,2 Cab Individual

x95 BMW 750i

x93 Golf VR6

x93 BMW M5 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående s8-m5

 

 

Kjørt et par av hver av dem på jobben.....sitter igjen med det inntrykket at audi`en ligner stygg fært på de store merc`ene fra samme årstall (designet i bilen og kjøre(egensakpene?). Ble veldig skuffet over den innvendig, men utvending er den vakker.

(kjørte ikke i høy hastighet)

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med BMW-323 der! Er selv en stor BMW entusiast og kan ikke fatte at man ikke liker S8 interiøret!

 

Originally posted by BMW-323

Vel, selv jeg er en stor bmw entusiast..

 

Men akkurat interiøret på Audi, det digger jeg.. Spesielt forrige A8 og nye A8'n.. Nye 7serien er hverken fugl eller fisk..

*92 mod BMW 525IA*

 

89 Honda CRX,

01 Opel Astra sport,

97 mod BMW e39 520i,

92 mod Golf VR6,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes's gamle biler har jo tragisk interiør.. Tenker da fra w124, w210 karosseriet.. (de 2 forrige E klassetaxiene)

 

Den aller siste W211 E klassen må jeg si har fått bra interiør..

 

Alle tidligere MB interiør har jo vært prikk like fra begynnelsen av 80tallet til dagens S klasse..

 

Svære trebiter, snekra opp med noen svære brytere som minner meg om et russisk romskip fra 80 tallet. El.vindusknappene er jo like store som lysbryteren hjemme på badet.

 

Greit at det er bra kvalitet, men er jo ikke så rart at det er bra kvalitet når de bruker så store og få deler..

 

Har selv eid en C124 ;)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Hvis du hadde tatt en m5 og kosta på den like mye som qs har kosta på Supraen sin, så kunne vi hatt en rettferdig sammenligning av de 2 bilene ;)

 

Hadde bilene vært like fra før så hadde det blitt rettferdig.

M5'en koster jo litt mer fra før... så blir den kosta på like mye som QS sin blir det jo enda mer forskjell...

 

Hadde prisen med alt blitt likt så hadde det vært noe annet. Men smak og behag....

 

RS6 er jo oxo en familieracer....

 

:rolleyes: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS-Audiene har jo sinnsykt bra skyv de også, men diskusjonen hadde sitt utspring i en bil uten juksemidler...

 

Selv vi testa M5èn mot RS2 (Dahlback steg 2), og RS2èn falt overraskende igjennom på alle områder. 0-100, 0-250, 40-150 osv, nedbremsing, oppoverbakker og nedoverbakker.

00 Audi S8 Tipr (arbeidsbrakka)

 

x01 BMW M5

x98 Audi S8 6man

x96 M3 3,2 Cab Individual

x95 BMW 750i

x93 Golf VR6

x93 BMW M5 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår