Gå til innhold

Øvelsekjøring...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Har du lov til å kjøpe deg Svensk bil med svenske skilter, for så å kjøre den i Norge?

 

Så lenge jeg har fast adresse i norge så har jeg ikke lov at kjøre svensk bil i norge, selvom jeg har svensk statsborgerskap.

Har jeg derimot adresse i sverige og norge så har jeg lov, så lenge bilen befinner seg utenfor norges grennser minimum 180 dager i året.

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lov til å kjøpe deg Svensk bil med svenske skilter, for så å kjøre den i Norge?

 

Som Mikael viser til så er det regler.

Og dette er de så strenge på at om politiet kommer til en ulykkesplass og det tilfeldigvis er svenskreg. bil tilstede, så er de mer opptatt av å sjekke boforholdene til eieren av nevnte enn hvordan det går de involverte i kræsjen.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken instans skal jeg ta kontakt med for at få øvelsekjøre med samboen?

 

Vi er begge svenske statsborgere og jeg har svenskt førerkort... får jeg da øvelsekjøre her i norge?

 

//M

Når det gjelder reglene i Norge må du være over 25 år for å kunne øvelseskjøre med noen. Hvis du er en føreropplærer må du ikke være 25, men da kan du også kun opplære andre via trafikkskolen i arbeidstiden. Du må også ha hatt lappen sammenhengende i 5 år hvis ikke jeg husker feil.

 

Såvidt jeg vet er jo Sverige i Eu, og jeg vil jo nesten regne med at de har samme regler som vi har. Jeg vet ikke, men tror du kan øvelseskjøre med andre. Men for sikkerhets skyld bør du ringe til vegvesenet. De stenger kl 3, så hvis du ringer før da har du en sjangs til å få vite det. Hvis ikke må du sikkert ringe tilbake på mandag.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder reglene i Norge må du være over 25 år for å kunne øvelseskjøre med noen. Hvis du er en føreropplærer må du ikke være 25, men da kan du også kun opplære andre via trafikkskolen i arbeidstiden. Du må også ha hatt lappen sammenhengende i 5 år hvis ikke jeg husker feil.

 

Såvidt jeg vet er jo Sverige i Eu, og jeg vil jo nesten regne med at de har samme regler som vi har. Jeg vet ikke, men tror du kan øvelseskjøre med andre. Men for sikkerhets skyld bør du ringe til vegvesenet. De stenger kl 3, så hvis du ringer før da har du en sjangs til å få vite det. Hvis ikke må du sikkert ringe tilbake på mandag.

 

Hehe... hvis du ser litt høyere opp så har jeg alerede vært i kontakt med statens vegvesen :)

Er 30-noe å har hatt førerkort de siste 12 årene så nå er det bare trafikalt grunnkurs for dama som gjelder :)

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår