Momentpower Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hvordan eliminere hjulhopp? Tenker da på fremhjulstrekk. Noe som hjelper ved å skifte ut noe i understell? Siter Skoda Octavia RS 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ospen Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Skjønner ikkje heilt kva du meiner? Siter Opel Astra 1,9CDTI Audi 80 2,0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ospen Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Viss det er hjulspinn det er snakk om kan det vere for breie dekk eller dempere.. Siter Opel Astra 1,9CDTI Audi 80 2,0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hjulhopp på fwd er når du f,eks tar en rivstart og ene hjulet "hopper", kort og kanskje for enkelt forklart. Montere krengningshemmer eller bytte foringer kanskje?:wonder: Dette skjer på 2`er Golfen hvis jeg er litt ivrig når det er litt vått ute:( Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentpower Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 B.T.I er inne på hva hjulhopp er, skal prøve å forklare bedre. Når jeg tar en "rivstart" hjulspinn begynner ene hjulet å hoppe høres ut som om hele understellet går til helvete. Ønsker å gjøre noe med dette, lurer på hva jeg må skifte for å ikke ødelegge noe. Siter Skoda Octavia RS 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Stivere dempere, stabstag, stivere foringer osv.. Det er en begynnelse.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hjulhopp er nå drivhjulene hurtig veksler mellom feste og null feste. Det som skjer er at når en bil akselererer så vil hjulene flytte seg forover i forhold til den egentlige plasseringen. Dette påvirker hjulvinklene og kan være nok til å få hjulet til å miste festet (spinne). Når hjulet spinner og har lite feste vil hjulvinklene returnere til opprinnelig posisjon og hjulet får igjen feste. Så flytter hjulopphenget seg og historien gjentar seg. Til enkelte bilmodeller får man kjøpt stag som festes i subframe og i bærebruene som hindrer bevegelsen forover. Dette kombinert med stivere foringer bør hjelpe. Til bakhjulstrekkere har man ladderbars og forskjellige typer hjuloppheng (4-link f.eks) som hjelper mot hjulhopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Stivere dempere, stabstag, stivere foringer osv.. Det er en begynnelse.. Begynnelsen bør vel lettest starte opp med å forske litt på lavere lufttrykk...:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 1,5 veis diff? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Begynnelsen bør vel lettest starte opp med å forske litt på lavere lufttrykk...:race Regna med at trådstarter hadde prøvd ut det fra før.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Å senke lufttrykket til vanlig kjøring er bare tull. 1bar for lite er ca. 10% høyere rullemotstand. Krengningshemmer, grovere stabstag, hardere foringer, fjærbeinsstag, hardere dempere osv er mye bedre løsninger. Disse tingene gir uansett bedre kjøreegenskaper i tillegg til å fjerne hoppingen. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Diffbrems, fjærbeinsstag, stabstag osv hjelper ikke en pøkk mot hjulhopp... Hvis man klarer å eliminere hjulhopp ved å senke lufttrykket i dekket sitt så har man ikke eliminert hjulhopp, man har bare skaffet seg litt bedre feste slik at terskelen for å oppnå hjulhopp flyttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentpower Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Takker for svar. Har noen forslag på hvor en skal få tak i stivere foringer i understell, bilen er en skoda Octavia Rs. Tror det er samme understell som golf hvis jeg ikke tar feil. Fjærer og dempere er til vurdering. Siter Skoda Octavia RS 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Hvis man klarer å eliminere hjulhopp ved å senke lufttrykket i dekket sitt så har man ikke eliminert hjulhopp, man har bare skaffet seg litt bedre feste slik at terskelen for å oppnå hjulhopp flyttes. Teoretisk riktg, men husk at emnet er "dragrace" da! Terskelen flyttes gjerne såpass langt at rotasjonskreftene og farten eleminerer hele problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 stivere motor feste foringer og motor demper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.