Gå til innhold

74 golf - bruksbilen

Ranger emnet

melluh

Anbefalte innlegg

må ha det - bare må ha det!

derfor gikk det bare et par måneder (siden den mexicobeige ble solgt) før jeg handla meg en kurant einzer igjen som trolig skal bli bruksbil fremover.

bilen er en 76 ls rusla 191000km, ok teknisk stand, men er generelt stygg - rett å slett.

grunnen til at det ble denne er forøvrig at den er BILLIG å eie - 350,- i årsavgift, 650,- i forsikring og fri omreg.

motoren er en 1600 som starter og går overraskende bra, så en liten service så er mye gjort!

egentlig svært få planer - har overhodet intet mål om å bevare noen som helst orginalitet, men å få den lavere og 8-13 samt bytte av ratt (takler ikke det sugerør-rattet som sitter orginalt) og bedre stoler så er mye gjort foreløpig. blir nok litt vedlikeholdssveising og kanskje gjøre den litt penere etterhvert som man får tid og anledning, men ikkeno stress ettersom den er eu-ok nå i september.

litt bilder som lyver

Golf20ls201976.jpg

Golf20LS2019761.jpg

Golf20ls20inni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forsåvidt potensiale i vogna, men litt vel mye jobb til at jeg gidder å begi meg ut på en restaurering!

det blir å holde bilen hel og eu-kontrollerbar i årene som kommer, men for all del - bilen skal nok ikke bli dårligere i mitt eie :)

som dere ser er det gått for langt til at den er verdt å totalrestaurere (jeg sr ihvertfall på det slik for øyeblikket uten plass å stå og tid til å drive i stor grad) og bilen har i tillegg fått seg en trøkk i ræva på 80-tallet (samme eier fra 88 og til nå og hun hadde ikke vært eier da skaden skjedde). jobben var sikkert bra gjort en stund, men nå 20 år etter er det ikke mye pent lenger, og det er brukt en god del sparkel som er sprukket opp overalt. ellers er det ikke ei karossflate med samme lakknyanse, noe som tyder på litt oppussing nå å da opp gjennom årene....

SSL12496.jpg

SSL12497.jpg

SSL12498.jpg

SSL12499.jpg

SSL12500.jpg

SSL12501.jpg

SSL12502.jpg

SSL12503.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger "godbitene" fra bilen forøvrig så kontakt meg her eller på 93874181!

- urpanser i god stand (vet slike er solgt for 2500,- men forventer ikke så mye)

- komplett sett rutepakninger (ikke strøkne) med dårlige kråmlister i samtlige ruter.

- sidelister + list på bakluke + kanallist, krom med sort overkant. alle hele og greie. (700,-)

- grill med kromlist - hel og pen, men med defavarmerkontakt. (500,-)

- brunt interiør - grei bruksstand med noen flekker og sprekker på paneler.(fremstoler, bakseter, hattehylleholdere, sidepaneler foran og bak) (dette går billig til noen som trenger det forutsatt bytte i to fremstoler!)

- kromfangere foran og bak - litt bulkete, men lett å rette og få strøkne. mangler endestykke passasjerside foran, men lett å fatt i, både nytt og brukte. (2000,- samlet?)

ALT selges 5k samlet mot byttedeler i tillegg, evt litt mer uten byttedeler.

SSL12506.jpg

SSL12519.jpg

SSL12520.jpg

SSL12521.jpg

SSL12522.jpg

SSL12524.jpg

SSL12506.jpg

SSL12507.jpg

SSL12508.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider