Gå til innhold

forsikring på 240 tic

Ranger emnet


ole Mg

Anbefalte innlegg

alder lengde hvor i landet åssen forsikring full kasko el ikke til og fra jobb/skole alarm garasje bruker under 25 år andre som skal bruke den osv

 

mye som spiller inn der ja..:ratatatat :volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringsprisen har med slagvolumet i motoren å gjøre, ikke noe med effekt eller turbo eller what ever.

 

jeg byttet til turbomotor i min i sommer.

og da jeg snakket med forsikringsselskapet mitt, så sa han at så lenge slagvolumet ikke ble endret så var det samme forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringsprisen har med slagvolumet i motoren å gjøre, ikke noe med effekt eller turbo eller what ever.

 

jeg byttet til turbomotor i min i sommer.

og da jeg snakket med forsikringsselskapet mitt, så sa han at så lenge slagvolumet ikke ble endret så var det samme forsikring.

 

hvilke selskap har du??? Effekt har ofte mye med saken å gjøre. Prøv å forsikre en sierra/escort cosworth, den har 2 liter, koster garantert mye mer enn en 240 med 2,3 liter.

 

Når du har bygd om bilen skal den forsikres som 240TURBO, det er viktig å huske på. Sørg for at det står TURBO i forsikringspapirene, hvis ikke kan det fort dukke opp problemer ved en ulykke, det er da selskapene blir vrange. Dersom man er skyld i en ulykke som koster selskapet f.eks 1.million, ja da vil det fort kunne ha noe å si om det står 240GL eller 240TURBO i papirene. Kundebehandlere er selgere ikke din hjelper, og juristene/skadebehandlere er satan selv. Husk at disse folka får bonus. Selgere får mer lønn desto mer de selger, jurister\skadebehandlere får mer lønn nå utbetalingene går ned. Selskapene skal tjene penger, di er ikke en veldedig organisasjon. Bare å se på nyhetene en gang i blandt. Stadigvekk folk som må kjempe i rettsystemet for egen regning i mange år før de får noe som helst.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsprisen henger sammen med modellen, ikke med motoren, siden bilen vil fortsette å være registert som en ikke-turbo bil med motorbytte.

 

Når bilen er ombygd blir det pr.def en 240TURBO, akkurat som orginale 760TURBO og 940TURBO. For orginale turbo biler har det ingenting å si, men det tar ca 1 minutt å sjekke om en 240 har orginalmotor eller ikke og med orginal menes den fabrikksmonterte motoren, altså den motoren bilen skal ha i følge chassinummeret.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringsprisen har med slagvolumet i motoren å gjøre, ikke noe med effekt eller turbo eller what ever.

 

Feil, det går på modell, og statistikk over skader med den modellen. F.eks vil en stor og klumpete bil få en høyere forsikringspremie, da det vil være en hel haug med utbetalinger på parkeringsbulker o.l registrert på den modellen.

 

Når bilen er ombygd blir det pr.def en 240TURBO, akkurat som orginale 760TURBO og 940TURBO. For orginale turbo biler har det ingenting å si, men det tar ca 1 minutt å sjekke om en 240 har orginalmotor eller ikke og med orginal menes den fabrikksmonterte motoren, altså den motoren bilen skal ha i følge chassinummeret.

 

All godkjent ombygde volvoer jeg har sett har hatt 740/240GL/GLE/whatever og notat godkjent med turbomotor i vognkortet. Mao så er den en GL/GLE hos forsikringselskapet fremdeles.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er forsikret hos gjen sidig nå.. men siden jeg er under 25 å bilen har gått 250 tusen blir vell det ikke no bilig å det er en 86 moddel

 

Hvor langt bilen har gått spiller ingen rolle for prisen på vanlig ansvarsforsikring og delkasko. Hvordan det er hvis man velger full kasko vet jeg ikke, men man skal være ganske dum for å ha full kasko på en gammel volvo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All godkjent ombygde volvoer jeg har sett har hatt 740/240GL/GLE/whatever og notat godkjent med turbomotor i vognkortet. Mao så er den en GL/GLE hos forsikringselskapet fremdeles.

 

Stemmer, men alikevel skal den forsikres spesefikt som turbo. Forsikringsselskapet bryr seg ikke om hva biltilsynet har godkjent eller ikke, men hva som står i papirene. Derfor bør man passe på at den er forsikret som 240turbo. Er kun for å forhindre at det blir problemer ved skade. En GL er en GL, Turbo en Turbo. En slik liten detalj kan fort bety alt eller ingenting ved en skade/brann osv...

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsikringsselskapet sa til meg var at dersom slagvolumet var uendret og ombyggingen godkjent av biltilsynet hadde man sitt på det tørre ved en ulykke. Ansvarspremien var uendret. Dersom man vil ha kasko som reflekterer bilens virkelige verdi er saken en helt annen.

 

Tviler ikke på dette, men det kan fort by på store problemer dersom man er skyld i en stor skade. Selgerne og skadebehandlerene sitter ikke på samme kontor engang. Selskapene gjør alt for å slippe å betale ut penger. De har jurister og kontorrotter med million-lønn som har kun en hovedoppgave - å sørge for at utbetalingene blir lavest mulig, uansett. De driter i hva de usetter kundene deres for, og rettsvesenet er første stopp dersom man ikke blir enig. Det er en laaaang prosess de fleste gir opp, alle unntatt selskapene. Selv offerene må kjempe hardt for å få en kurrant erstatning, tar folk opptil 10år å få erstatning.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, men alikevel skal den forsikres spesefikt som turbo. Forsikringsselskapet bryr seg ikke om hva biltilsynet har godkjent eller ikke, men hva som står i papirene. Derfor bør man passe på at den er forsikret som 240turbo. Er kun for å forhindre at det blir problemer ved skade. En GL er en GL, Turbo en Turbo. En slik liten detalj kan fort bety alt eller ingenting ved en skade/brann osv...

 

Jeg spiller dum jeg. Det er en GL med uoriginal motor. Eller tror du v8-gutta betaler forsikring på 240-ene sine som om de skulle være van, eller hva det enn er de henter motoren sin fra?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke dum. Da jeg skulle forsikre min 740GL med b230fk motor opplyste jeg om at bilen var godkjent med sånn og sånn motor. Det var helt greit, og han så selv hva som sto i vognkortet (de har tilgang til autosys).

 

Forskjellen i premien på 740turbo og 740gl på meg var ca 100kr i året.. I papirene mine står det 740GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår