Gå til innhold

forsikring på 240 tic

Ranger emnet


ole Mg

Anbefalte innlegg

Jeg har da ikke sagt at noen er dumme !!! Det jeg sier er at man ikke skal stole på det SELGERENE i forsikringsselskapet sier. "jada, ikke noe problem, du er forsikret" Det de egentlig sier er: "jeg gir vel faen i motoren, så lenge du gir oss penger".

 

Hadde jeg hatt en 240 med V8, ja så skulle det stått f.eks "240 5,2 V8" i mine papirer ja. Er jo samme hva som står der til vanlig, men skjer det en ulykke som koster selskapet 1 til 2 mill, kanskje 10 millioner, ja da kan det faktisk by på store problemer dersom det kun står "240GL". Samme med KM stand, viktig at den er riktig oppgitt.

 

Når/hvis du krasjer er det juristene/saksbehaldlerene som snakker, ikke selgerene. Juristene skal sørge for at minst mulig penger går ut av selskapet, selgerene skal ha mest mulig inn. Dersom det står "240GL" vil juristene kunne påstå at du har forsikret bilen som en vanlig orginal bil og ikke sagt i fra om økt motoreffekt. Om det er godkjent av biltilsynet har ingenting å si. At en selger "sa det var greit" har heller ingenting å si, for hvordan skal man bevise det???

 

Sørg for å spesifisere om det turbo/V8 eller hva det nå enn er i motorrommet. Jeg personlig driter i hva folk forsikrer bilen sin som, men det finnes nok av stygge eksepler hvor folk har blitt nektet erstattning pga sånne små fillfeil. Når man tegner forsikring følger det stort sett med et 20-siders dokument med alle vilkårene for at forsikringen skal gjelde. Har du brutt kun et av de kommer juristene på banen med saftige avkortninger eller ingen erstattning. Klagerett er bare å drite i, da rettvesenet er stedet klagen blir behandlet, og de tar saken til høyesterett hvis nødvendig. Kjipt å ikke få noe som helst bare fordi en selger "sa det var greit". Kanskje sitter du i rullestol resten av livet. Uføretrygda her i landet er ikke mye å skryte av.

 

Dette er derfor mitt råd, men gjør hva dere vil.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke sagt at noen er dumme !!! Det jeg sier er at man ikke skal stole på det SELGERENE i forsikringsselskapet sier. "jada, ikke noe problem, du er forsikret" Det de egentlig sier er: "jeg gir vel faen i motoren, så lenge du gir oss penger".

 

Hadde jeg hatt en 240 med V8, ja så skulle det stått f.eks "240 5,2 V8" i mine papirer ja. Er jo samme hva som står der til vanlig, men skjer det en ulykke som koster selskapet 1 til 2 mill, kanskje 10 millioner, ja da kan det faktisk by på store problemer dersom det kun står "240GL". Samme med KM stand, viktig at den er riktig oppgitt.

 

Når/hvis du krasjer er det juristene/saksbehaldlerene som snakker, ikke selgerene. Juristene skal sørge for at minst mulig penger går ut av selskapet, selgerene skal ha mest mulig inn. Dersom det står "240GL" vil juristene kunne påstå at du har forsikret bilen som en vanlig orginal bil og ikke sagt i fra om økt motoreffekt. Om det er godkjent av biltilsynet har ingenting å si. At en selger "sa det var greit" har heller ingenting å si, for hvordan skal man bevise det???

 

Sørg for å spesifisere om det turbo/V8 eller hva det nå enn er i motorrommet. Jeg personlig driter i hva folk forsikrer bilen sin som, men det finnes nok av stygge eksepler hvor folk har blitt nektet erstattning pga sånne små fillfeil. Når man tegner forsikring følger det stort sett med et 20-siders dokument med alle vilkårene for at forsikringen skal gjelde. Har du brutt kun et av de kommer juristene på banen med saftige avkortninger eller ingen erstattning. Klagerett er bare å drite i, da rettvesenet er stedet klagen blir behandlet, og de tar saken til høyesterett hvis nødvendig. Kjipt å ikke få noe som helst bare fordi en selger "sa det var greit". Kanskje sitter du i rullestol resten av livet. Uføretrygda her i landet er ikke mye å skryte av.

 

Dette er derfor mitt råd, men gjør hva dere vil.

 

For min del var det slik at jeg nærmest ringte for å få lov til å betale høyere forsikring etter at jeg hadde byttet motor, i en bil som jeg da hadde hat forsikret i samme forsikringsselskap i tre år. Beskjeden var grei, så lenge ombyggingen var godkjent av biltilsynet ville ikke det faktum at det var en turbomotor i en GL ha noe å si for utbetaling ved en eventuell skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår