Sindre_a Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hei på dere! Som sikkert noen her har fått med seg i mine tidligere poster, så har jeg og noen kamerater kjøpt subbere til russebilen vår. En Ford Transit 94 mod. Vi har kjøpt 4 stk 15" Kicker comp med 500w hver Jeg lastet ned et "kassekonstruerings-program" fra en nettside, programmet heter WinISD beta. Og etter mange timer med prøving i programmet, har jeg kommet fram til at hvis jeg bygger kassa til 157 liter med 2 stk bassporter (4" 17,5 cm lange) og tuner kassa til 35 hz. Så får jeg en fin effektkurve i det bassområdet jeg tenkte (Se link) http://img301.imageshack.us/my.php?image=sindreeeeeesu6.jpg På en annen side er kickers anbefalinger en portet kasse på 80-120 liter.. Hva burde jeg bestemme meg for? MVH Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Viss du berre skal spille musikk med bass på ca 40hz, fungerer sikkert kassen greit. Kva slags kurve får du med kickers forslag? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre_a Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Er det ikke rundt 30-50 hz det meste av bassen i trancesanger osv er? Er vel trance osv vi kommer til å høre mest på.. Det og rap.. Noen forslag til hvilket frekvensområde som er mest vanlig? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 40-80hz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg