neskone Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Noen som vet hva det innebærer å montere et hengerfeste selv på en Astra 1,3CDTI fra 2006 ( kombi)? Hva koster det hvis man skal ha andre til å gjøre jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alhan Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Tipper det er greit å montere selve festet - utfordringen ligger vel i å få koblet strøm riktig slik at man får lys på henger uten å få trøbbel med startsperre og annen elektronikk..... Siter --------------------------------------- 95 Opel Astra 1,8 Club STV grønn 94 VW Caravelle 2,4D Kombi krokan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanta Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Bør være greit det. Bilen har CANBUS, men all elektronikk ligger i ene sideveggen i bagasjerommet. Du må strekke kabler fra hengerfestet til "sikringsskapet", og sette inn reléer etc her. Pass på at du får med dette settet når du kjøper hengerfestet. Fysisk montering på Astra har jeg gjort kun på min Astra-G stv, men med originalt hengerfeste går dette greit. Alle stedene det må tas hull er ferdig merket, og alle deler passer perfekt. Betalte vel ca 1200 for hengerfeste til min, da var det med ny "foam" til bakre støtfanger. Setter du bort hele jobben, regner jeg med at du får dette for 5-7000 komplett. Det du mangler i forhold til fabrikkmontert er ESP med tilhengerprogram, men det er mulig at et verksted kan oppdatere ESP-styringen din. Det beste er egentlig å bestille bilen ny med tilhengerpakke, da får du både avtagbart hengerfeste, tilhenger-ESP, cruisecontrol, automatisk nivåregulering, punkteringsovervåkning og bakkestartassistent for kun 8500 for Enjoy / 4700 for Cosmo. Vær glad du ikke har en Golf/Touran eller annen bil med CANBUS og elektronikken i torpedoveggen/dashbordet, da må du ut med mye av interiøret i bilen for å trekke kabler. Koster fort 15000 å få dette ettermontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg