mikki1211 Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Jeg har en 97 celica som jeg tenkte jeg skulle friske opp litt innvendig, ved og lakkere litt av dashborde og noen andre småting i sølv. men spørsmålet hva skal jeg gjøre med de plastdelene før jeg lakkere de? og jeg har også en trebit (den erstatter en ødelagt plastbit) som også skulle ha vert lakkert og den må vær i samme farge som alt det andre, hvordan funker dette? og evt hva slags lakk jeg skal ha, selv om jeg trur det blir noen som kan dette med lakkering som tar seg av den jobben. /takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 På plasten så må du bruke plast primer først.. åsså grunning.. å lakk etterpå.. kanskje med litt mykner i ekke dumt i å med at plastikk beveger seg lett:P angående trebeten så kan du sprøyte godt med fyller å pusse ned åsså lakkere ;) blir fint det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Og husk; VASK, VASK, VASK! Altså, ikke spray noe som helst oppå en skitten overflate. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 nei, interiøret er antagelig fullt av vinyl fornyer, og dette går IKKE an å lakkere på. Vask alt med silikonfjerner grundig. Så kan du jo pusse det litt pent, ta vekk støpekanter som typisk er i plastik detaljer, plastikk primer etterpå og grunne, lakke ferdig. Jeg har en del erfaring i sprøyting plastikk deler UTEN plastikk primer, men det funker ikke så bra altså.. går til en viss grad, men blir av og til kokinger i lakken og sitter ikke så bra. Kan være de kokingene jeg har fått er resultat av dårlig renhold da... men kan være fordi jeg mangler grunning også... vet ikke. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikki1211 Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 tusen takk for svar, men jeg driver og lurer på hva et sånt lakkverksted skal ha for jobben, men vi får se. hvor mye trur dere dette vil komme til og koste meg? det er disse 9delene +2 till som ska lakkes. http://www.astina.dk/popup_add_image.php?imagesID=2760&products_id=101500&cPath=47_248_544 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Jeg har lakkert en del interør plastikk, og har prøvd div måter for å få det pent, og ikke minst at det holder uten at det koker, krakelerer osv. Step-by-step 1. Gjør rent veldig grundig med silikonfjærner. Ja, du har sikkert vasket dashen en eller anne gang med noe som skal få det til å se blankt ut. Dette er silikon og gjør at lakk ikke fester seg. 2. Bruk plastikk primer/grunning. Her kan du faksik bruke Duplicolor sin. Den fungerer veldig bra. Denne er transparang. 3. Grunning. Her kan du bruke vanlig grunning. Styr unna biltema sin. Duplicolor fungerer fint. 4. Regner med du skal ha detaljene i bilens farge. Da må du gå til noen som blander lakk. Det er like greit å få lakken på box. Men spør om dem kan legge i lakkmykner. Da tåler lakken mer vis plasten er felksibel. 5. Vis du skal ha det blankt. Legg på acryl klarlakk. Håper dette ga deg litt inspirasjon. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinnes1 Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 kossen jør ein de på støtfangere, er jo plastik/glassfiber. bruker ein vanleg grunning og lakk der og eller må ein te med andre typer som er til egnet for sånt.??? Siter SAAB 93ss 2003 til salgs 1,8t 210 hk opel kadett (E) RCN bil c20xe 200 hk wv golf 1 extrem ombygd 1,8 16v turbo 250 hk http://www.skeie-motorsport.com steinnes_racing@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Støtfangere som er laget av glassfiber er dekket av gel-coat på utsiden som kan grunnes med vanlig grunning og lakkeres etterpå. Selvsagt så kommer jo all sparkling av små defekter med finishen i tillegg. Av plastikk så er det samme fremgangsmåte som bamsemoms setter frem her. Men du bør ha noen lag med fyller etter plastikk grunningen dersom fangeren er ruglete? Alternativt kan jo alt slipes ned, for så fylles med ikke fullt så mye fyller. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg