Gå til innhold

problemer med bremsevæskenivå vw passat 3bg 02mod!

Ranger emnet

Krims0n

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en vw passat 2002mod 3bg mod. når jeg er ute å kjører så blinker lampen for hånbrekk. da jeg sjekker etter skal det fylles på bremsevæske, fordi nivået er for lite. når jeg skal gjøre dette så ser jeg at det nesten ikke er mulig å fylle noe der fordi det ser fult ut, og det er ikke mye jeg får helt på føre det er fult.

Da kan vel ikke det være dette som er problemet?

Noen som har anelse i farta? utslitte bremseklosser? eller er ikke det en annen lampe som skal si fra om det?

Takk for ALL info og hjelp.

Mvh

Lasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det, så mener jeg klossene er slitt, da dette fører til at mer væske blir "tilsatt", men samtidig så skal det lyse en annen pære for dette, så ble i grunn litt usikker.

Og det kan vel heller ikke være en lekasje, da du sier det er mye væske i beholderen? Hm

Du får dra på Møller. Spør de hva det kan være, så gir de deg et kjapt svar, uten utgifter og ventetid som på forum. Lykke til

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få utelukka eventuelt lekkasje på anlegget. mest sannsynlig slitte klosser,kun varsling på innerklossen. også har det vert lite væske på i utgangspunktet når de klossene en gang var nye. og da går nivå under min før klossen er utslitt. den beholderen du har er litt knotete å fylle på til tider. sjøl om det er lite væske på beholder så fylles det "rommet" under korken veldig fort,lufta her problemer med å komme ut gjennom sila. du kan prøve å etterfylle også skru på korken og riste i beholder for å få ut litt mer luft også fylle på igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt mer info. tror det kan være det som er problemet, at når jeg fyller på så blir det "rommet" under korken veldig fort fult. Jeg skal prøve i morgen og skru litt samtidig som at jeg rister litt på boksen. Hvis ikke skal jeg høre med møller ang hva de tror det kan være som er årsaken.

Takk igjen for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider