naffets Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Hei. Jeg er på utkikk etter ny bil. Jeg har da peilet meg inn på en A4 2.5TDi Quattro 2001 mod. Noen som vet om det er noen typiske feil som oppstår på disse bilene. Vet at A6 hadde et problem med kammen på 2.5TDi. Er det samme problem på A4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Bare som et lite notis: Husk at de fleste forsikringsselskap har svartelistet alle Audier med 2.5 TDI. Bare så du vet det :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Hei. Jeg er på utkikk etter ny bil. Jeg har da peilet meg inn på en A4 2.5TDi Quattro 2001 mod. Noen som vet om det er noen typiske feil som oppstår på disse bilene. Vet at A6 hadde et problem med kammen på 2.5TDi. Er det samme problem på A4? Det er vel samme motoren som står i begge bilene, er det ikke? :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Stemmer det, og vet at mange forsikringsselskaper nå har fått denne bilen på "svartelista" si, fordi kammene er så kjipe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Har en 2002 2.5 V6 TDI (førstegangs reg 2001), fra 2002 og utover skal problemet med kammene vistnokk være løst... Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Det er samme problem på A4/A6 og Allroad! Biler produsert fra august 2003, (altså 2004mod) er uten den kjente kam syken. Fra 01-02 bytta de legering på kammene, noe som har vist seg og ikke hjelpe. I 2004 kom motoren med rullevippe armer og disse motorene har det blitt registrert mindre feil med. Man kan bygge om en eldre motor til rullevippearmer, men da må toppen også byttes i tillegg til kam reperasjon. Koster mere enn det smaker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Stemmer det Marzo, my bad... Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg