Gå til innhold

Advarsel... Bilsvindel...

Ranger emnet


Furie

Anbefalte innlegg

Jeg solgte nettopp min golf 3, 1,8GT 93mod. med deffekt tomgangsregulator (som fungerer mye bedre nå når det der kaldt, men bilen er et h****** å kjøre ellers..) En god posjon rust i kanaler, og en kmstand på 231 000... Prisen er vel ikke vesentlig, men den var rimelig..

 

Oppdaget etter noen dager en annonse på finn.no. Min bil var nå avertert igjen:

 

KM-stand 167 000, nyvasket, noe av sotinga fjernet, 94 mod. "Helt strøken golf GT, spesiel bil i Norge (sant nok det), vanskelig å finne en i så god stand" Men ellers ingen ting gjort. Pris: 33 000,-.

 

 

Såvidt jeg vet så synker ikke akkurat km-standen sånn uten videre.

 

I tillegg oppdaget jeg en uke senere at kjøper ikke hadde omregistrert bilen (ja, jeg var så dum å sendte med del 2 av vognkortet), og han tok ikke lenger telefonen.

 

Fant også ut at han hadde signert med falskt navn, nemlig kona sitt. (ikke norske så jeg synes ikke det var noe rart med navnet)..

Fant nummeret hennes og ringte og ga klar beskjed om at hvis ikke bilen ble omregistrert innen et døgn ble de anmeldt for dokumentforfalskning samt bilen ville bli meldt stjålet.

 

Det gikk vel ca en time før kjøper ringte og sa han hadde levert omregistreringa nå og at den hadde blitt registrert. sjekket det opp og det stemte.

 

Men uansett, vær litt obs når dere selger bilene deres. Og når dere kjøper bil. Annonsen er forøvrig slettet fra finn.no nå, så godt mulig den er solgt..

 

Men: hvis noen her vurderer å kjøpe en sort golf GT med nevnt KMstand... Ja... Jeg ville ikke gitt 33 lapper for den ihvertfall...

 

Om noen vurderer en slik bil for øyeblikket, sender jeg gjerne reg.nr og mer info på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår