Gå til innhold

balansering på chevy 350.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurte på hvordan det er med Intern og ekstern balansering på chevy 350.

kjøpte en motor og der er det lodd på flexplata men folk jeg kjenner sier det ikke skal være ekstern på smallblock.

noen som vet noe om dette?

skal bytte til manuell og da er det greit og kjøpe riktig svinghjul :)

på forhånd takk.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så da har jeg ekstern balanse på motoren da.

siden den flexplata som satt der passet og hadde en jern klump på seg.

Nei ikke nødvendigvis.

Det kan være at du har flexplate fra en 400 motor. Denne passer på veiva til 350, men den kan/må du ikke bruke.

Men hvor stort er det loddet? Hvis det er lite kan det bare være til balanseringa av selve flexplate, og dette har ikke noe med ekstern balansering å gjøre.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

om det er pre eller post -86 forteller ikke hele sannheten når det gjelder balansering.

det er ikke uvanlig at motorbyggere bruker et post -86 blokk men en pre -86 veiv.

motoren er da internt balansert og har en adapter pakning som gjör at man kan bruke en pre -86, two seal veiv, i en post -86 one seal blokk.

Men som sagt vist det er en vekt/lodd på flexplten er den eksternt balansert........ble du klokere nå.....vet ikke om jeg ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider