Gå til innhold

Birken 2009

Ranger emnet

Gulars

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har planer om å sykle birkebeinerrittet til neste år? Eller er det noen her som har tatt turen fra Rena til Lillehammer tidligere?

Har tenkt å ta turen til neste år for å se hva det er som gjøre at 16500 mennesker setter seg på sykkelen for å tråkke 91km gjennom skog og vei og da kunne det vært gøy om man kunne tråkka i lag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklet birken 2 ganger tidligere.

Nå vet jeg ikke hvilken bakgrunn du har innen sykling, men for ekte terrengsyklister er birken en vits.

Kort fortalt så er birken en symfoni av grusveier, køer og folk som kjører over evne.

Det hender hvert år at noen kjører på medsyklister og stikker av. Mange av disse blir hardt skadd.

Mitt råd er å holde seg unna birken og heller delta på en av de andre turrtittene der man får flere tekniske partier, slipper store køer og slipper å bli påkjørt eller presset av veien av uerfarne idioter.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen min er rein tursykling, aldri konkurert. En jeg jobber med nevnte noe om "seeding" ritt. (Eks Grense-rittet)

Det lønte seg å sykle et slik ritt i forkant om man hadde ambisjoner om å sykle inn til en bra tid på birken. Ble altfor mye kø-kjøring om man starta i de bakerste puljene.

Og skal jeg sykle, så orker jeg ikke sykle i kø med folk som nipper til ølen mens de tråkker seg gjennom løypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har syklet Birken 8 ganger og sier dette: Å sykle "seeding" ritt på forhånd kan lønne seg ja! Men Birken er å anbefale, en skikkelig artig opplevelse. Her deltar alle mulige folk, alle med forskjellige ambisjoner, mål og treningsgrunnlag. Langs løypa står folk og spiller trekkspill, danser, spiller fra boomblaster og roper og heier og gir deg drikke. Skikkelig artig! Selvfølgelig er det noen idioter, men disse er bare å se bort i fra, jeg pleier bare le av de. Meld deg på!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Lillehammer, da er det ikke umulig at jeg vet hvem du er (er fra, og bor på, Lillehammer selv).

Blir nok til at jeg kaster meg på telefonen når startnummerene blir lagt ut, Birken er jo en folkefest samme hvordan man vender og vrir på det. Best å finne ut av hva det er for noe selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider