Gå til innhold

FAEN! Klemte fingern!

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Hadde en liten håndtrykkonkurranse med en kamerat her forrige helg i fylla :D Det kjipe for meg var at ringen jeg hadde på ringfingeren fungerte som rambokk mot den stakkars lillefingeren min, akkurat på det nederste leddet. Det gjorde helt "vanlig vondt" som når noen moser fingeren din :p men i ettertid har den vært nummen øverst på tuppen/siden! :S

Har en følelse av at jeg har skadet en nerve eller noe, når jeg trykker der jeg ble klemt, stikker det i hele fingeren. Burde jeg sjekke det hos lege i dag? Har gått en uke. Må isåfall bli legevakta for legen har stenkt i dag, blæh. Noen fler som har opplevd det samme, fikser det seg selv!? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg med tia..
Det går sikkert greit. Jeg slo langfingeren og pekefingeren med ei slegge i begynnelsen av sommeren, og det gjorde vondt i mange uker. Akkurat når det skjedde gjorde det rimelig vondt, men etter 5 min var det mye værre. Da trodde jeg at jeg skulle dø av smerte. Særlig langefingeren fikk seg en trøkk, og oste ut det huden kunne strekkes i løpet av ettermiddagen. Kjenner det fortsatt litt hvis jeg trykker den mot noe. :P

Og den knakk ikke såvidt jeg vet, ble bare litt flattrykt. Klarte fint å bevege på den etter episoden.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i en "snekreulykke" for 8 år siden høvlet jeg av meg store deler av fingertuppen på venstre hånds pekefinger med en elektrisk høvel. Det gjorde ikke så vondt, men det var jo ganske skremmende å se seg selv på vranga helt inn til beinet. Vel framme på legevakta var det ikke annet de gjorde enn å bandasjere såret og ønske meg lykke til. Siden den gang har jeg hatt en slank og smekker fingertupp helt uten følelse. Dvs, jeg aner noe langt inni der når jeg tar på noe. Dette har ført til at fingeren er ubrukelig til finmekanisk arbeid, men bortsett fra det går det greit. Bare så synd det er avtrekkerfingeren... :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider