Gå til innhold

Kill_elo: Volvo 242 '76 prosjekt Vulva

Ranger emnet

kill_elo

Anbefalte innlegg

Har nå gått til innkjøp av en volvo 242 med usa lykter av min kamerat som hadde diversje planer for den, så vet derfor endel om bilen og hvilken tilstand den er i :) Planer for bilen blir å få fatt i i B23ET blokk, 16v topp, smidd innmat og snurrbo, ønsketenkingen vil være på rundt 300-350 holdbare hk, samt vesentlig oppgradering av understell da volvo ikke har de aller beste kjøreegenskapene :P Fikk også med en delebil, en '89 240 med B230F motor, det blir denne som blir satt i, i første omgang for å få den på veien så snart som mulig. Den hadde også en orginal volvo sperre som var oppstrammet til ca 50% sperring, hvor pålitelig dette er er det ikke godt å vite da men :P

Bilder som den står nå:

242-2.jpg

242-3.jpg

242-1.jpg

Skal iløpet av helga pusse ned gulvet og sveiset den eneste rusten som er på bilen, ved drenhullet på sjåfførsiden foran, male med arcanol og legge på vibroplast dempematter så si i hele kupeen og bagasjerom, som også vil bli pusset og malet

Takker for eventuell ris og ros :)

Endret av kill_elo

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var motoren til 240'n ute, var ferdig klokken 4 inatt:P det blir vel tatt ut motor av 242'n ganske snart nå. Blir lakkert motor rommet da tenker jeg. Skal sandblåse bærebruene og traversen og lakkeres opp igjen også etterhvert. Skal også skifte ut alt til styringa med nye ledd og alt:) Deretter enda mere pussing innvendig, fant ut at det var en del jobb å pusse inni en bil:P men resultatet tror jeg kommer til å bli bra:) Er det noen som har en getrag kasse og en B23ET blokk til overs også kansje? Hadde vært fint det nå synes jeg:P

Tok noen bilder av 242'n, men var jæævla dårlige pga dårlig kamera på telefonen, men kan jo legge ut noen av dem :P

DSC00908.jpg

DSC00907.jpg

Hva synes dere om laksetrapp?:P

DSC00905.jpg

'94 Audi RS2 [X]

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksetrapp er så harry at det fett! Og jeg syns personlig at det gjør seg på sort bil.. Men det er meg da:P Blir godt å få ordna den opp innvendig. Skal høre med en lokal møbeltapetserer om han kan trekke opp dørsidene i sort vinyl, likens med de dekslene bak, siden de er ganske så shabbye.. Gleder meg også til å høre hvordan det blir med støy innvendig etter at jeg har lagt dempematter så si i hele bilen :)

'94 Audi RS2 [X]

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider