Gå til innhold

Sveising av 3. gir på m90 kasse.

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

Er det norn som har noe erfaringer med å sveise synkroniseringa til 3. giret på m90 kassene.

 

Vurderer dette sterkt nå, men hva er fordelene\bakdelene ved denne løsningen?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen direkte ulemper med det.

 

Man sveiser bare fast synkringen til drevet så tredje giret legger seg ordentlig i.

Er jo tennene på drevet ved siden av ringen som blir ødelagt og ringen legger seg ut av sporet og lengre ned på drevet.Da blir det vanskelig om ikke umulig å få den i tredje gir.

 

Derfor sier man at tredje gir ryker på M90.

Noe som er litt overdrevet i de fleste tilfeller,siden det er "bare" synkringen som ligger feil til. :)

 

Er jo mulig å reparere kasser med allerede ødelagt synkring og på denne måten. En "gåen" M90 vil vel omtrent gå gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli ulyd ved gåen synkring,og giret vil ikke gå i.

 

Men om det er tilfelle på din kasse skal jeg sef. ikke påstå.

 

Du kan jo skru den opp og se etter da. Trenger ikke demontere hele kassa for å hverken sjekke eller reparere ringen.

 

Er tre akslinger inni kassa. synkringen står på den akslingen i midten.

 

Hadde en link til turbocontainern som viser og forklarer dette.

Men finner sef. ikke igjen den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli ulyd ved gåen synkring,og giret vil ikke gå i.

 

Men om det er tilfelle på din kasse skal jeg sef. ikke påstå.

 

Du kan jo skru den opp og se etter da. Trenger ikke demontere hele kassa for å hverken sjekke eller reparere ringen.

 

Er tre akslinger inni kassa. synkringen står på den akslingen i midten.

 

Hadde en link til turbocontainern som viser og forklarer dette.

Men finner sef. ikke igjen den!

 

Ok, skulle hatt den linken ja:(

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Greit nok det, men før jeg kommer så langt må jeg få dratt av -det jeg ikke kan navnet på- fra akslingen. Altså den blanke synkro-saken man ser på bildet:

 

m90-drev.jpg

 

Sitter som støpt og eneste plassen man får til å plassere en normal avdrager er under tennene på drevet rett under. Det er dårlig butikk, for tennene tåler det ikke.

 

Noen forslag til hva man gjør videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår