Colli Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg lurer på hvor den vakumslangen som står på veivhusslangen mellom oljeutskilleren og sugeside på turbo skal. Den går ut fra en hvit forgreining mellom oljeutskilleren og sugeslangen på turbo. Regner med den skal på en nippel på innsuget som kun gir vakum, og ikke turbotrykk?? Takker for hjelp! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg lurer på hvor den vakumslangen som står på veivhusslangen mellom oljeutskilleren og sugeside på turbo skal. Den går ut fra en hvit forgreining mellom oljeutskilleren og sugeslangen på turbo. Regner med den skal på en nippel på innsuget som kun gir vakum, og ikke turbotrykk?? Takker for hjelp! :) Vil det si at det er en slange i tillegg til den som går fra oljefelle til turboens sugeside? Da skal den som du skriver gå til innsuget, via en enveisventil som hindrer at turbotrykket går ned i veivhuset. Før turboen begynner å lade er det jo ikke særlig undertrykk foran turboen, så da må det hentes undertrykk annensteds fra. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Her sitter den slangen på motoren min.. den sto der når jeg kjøpte motoren hvertfall Den sitter der enda, og har ikke hatt noe problem me motoren enda. kjørt me den der siden påske Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Det er rett som reodor sier.. Den tykkeste av slangene skal inn på SUGE-siden av turbo, og den tynneste skal til innsuget. HUSK enveisventil..! Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 sitter ikke noen enveis ventil på slangen min. Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Da er den fjerna. er der orginalt for ikke å få turbotrykk ned i bunnpanna.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 fant detta bilde på vadis.. er ikke noe ventil på denna slangen der heller men kan jo ta feil jeg å.. men har en kompis som kjøpte en komplett motor.. og han hadde ikke no ventil der.. og slangen satt rett på nippelen Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Sitter ikke noen slange fra veivhusventilasjonen inn på innsuget på motoren min i det hele tatt. Sitter en tykk slange som går rett fra oljeseparatoren og går til røret rett før turboen. Er en 230fk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Var da meget rart at det ikke fantes noen enveisventil.. Har da sett det på en kompis sin FK/FT i 940.. Han er ganske gammel, å har kjøpt bilen ny fra volvo og hatt den siden. Aldri rørt en skru selv.. Hvis det ikke er noen ventil der, vil jo turbotrykket som kommer inn i innsuget gi overtrykk i olja.. Noe som igjen ikke er bra.. Det er jo rimelig logisk.. :s Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Det er mulig det sitter en enveisventil integrert i nr 6 (nipple) på vadisutskriften. Vi vil jo ikke ha turbotrykk i veivhuset. Forskjeller motorene i mellom kan skyldes årsmodellvariasjoner. Jeg må også legge til at jeg ikke har kjennskap til den aktuelle motoren, så jeg uttaler meg kun generisk. Og det er jo ikke alltid det treffer spot on :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Kan være som Reodor sier.. og siden bilen min ikke går for tiden, så ska jeg skru ut den nippelen å se åssen den er.. visst jeg husker det imorgen da Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Er igrunn rart at den ligger der... Har aldri vært borte i en ventil som ligger i den klumpen der.. :p Er kun det filteret der.. Hvertfall slik på en kjenning av meg sin FT som plagdes med veivhusvent.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg vil også tro det er en ventil eller noe lignende i selve nippelen. Litt greit å vite før jeg kjører turbotrykk rett i blokken! :) Men til ALLE som får blårøyk og drittlukt ved bremsing på gir, mangler denne slangen til innsuget, så er årsaken der. 99% garantert. Jeg har kjørt med veivhusen ut i friluft, og bare problemer. Reodorløsning er tingen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 har kjørt me den lille slangen ned på den nippelen og en store ned foran turboen.. ikke hatt noe problem me blårøyk og lukt. så da har det tydeligvis funka :D Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Her sitter den slangen på motoren min.. den sto der når jeg kjøpte motoren hvertfall Den sitter der enda, og har ikke hatt noe problem me motoren enda. kjørt me den der siden påske På min 86mod b230et var det Y kobbling mellom veivhus og org luftfilter, med enveis-ventil OPP fra veivhus ventilarsjon. og en tynn slange til den orginale resisk ventilen. dette for att man skulle forbrenne olje damp fra veivhuset. om jeg skjønner dere rett? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.