Gå til innhold

Bygge om fra C til GTI

Ranger emnet

[Martin]

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg sikkert til å bli slakta her, men prøver alikevel, siden jeg ikke finner noen komplett guide til det her. Kan noen sette opp en komplett liste over hva man trenger for å bygge om en golf C til GTI?

Har sett skrivet fra Møller, men tenker mer på ledningsnett (må hele byttes), sikringsbokser, drivaksler, girkasse, speedometer, bremser, stabstag, bensintank osv.

Også har jeg vel så vidt fått med meg at jeg muligens kan bruke noe fra Golf2, men er usikker på hva som egentlig kan brukes derfra, og fra hvilke årsmodeller av golf2 jeg kan hente deler fra..

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg skal bygge om i vinter er denne:

tn_Bilde001_6.jpg

En 1982-modell golf cab med 1,6-liters gassermotor. Jeg har blitt fortalt at dette er en av de første golf cab'ene som ble solgt i Norge. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke. Bilen ble satt inn for en ukes tid siden, fordi den ikke hadde klart en EU-godkjenning pga rust. Planen for bilen i vinter er derfor å ta rusta, og bygge om til GTI/GLi, og generelt shine og freshe den opp. Tenker også på å bytte alt av foringer, montere gewinde og noen tøffe felger, men vi får se hvor langt lommeboka strekker. Frontplate, ny førerdør og ny grill er iallefall skaffet. Det jeg vet jeg trenger å bytte ellers er bakre del av innerskjermene foran rundt dempertårnet, men det er vanskelig å få tak i, så får finne en bil hos huggeren og kappe det jeg trenger derfra.

Bare jeg finner meg et verksted i vinter nå, så får jeg brukt 2 uker på Nissan 200sx'en min først, for å gjøre den klar til neste sesong, så kan arbeidet med å plukke ned golfen komme igang.

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider