Viking067 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hvordan er det best å fjerne lakk på aluminium slik at det ikke etterlater noen sår etc? Skal fjerne noe lakk der deler av lakken har flasset av og vil polere/pusse aluminiumet slik at det blir blankt.Tingen det gjelder er takrails til en Audi S6. Noen som har noen ideèr mht fjerning, kjemisk etc? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 plast eller nøtteblåsing er veldig bra, rører aluminiumen minimalt. Vi bruker noe rosa stripper her på jobben (SAS Teknisk), sinnsykt effektivt, ligner på rosa håndsåpe, legger det på delen noen minutter og skyller av all maling. må ikke brukes på stål, da får man rust problemer. Jeg har ikke sett det andre steder enn her, men det er sikkert å få tak i. Industrien har mye gromme ting som burde kommet ut til oss hobbymekanikere syns jeg. Om man får kreft og dør uka etterpå av å ha brukt stoffet får så være :-).. Det var noen som fikk noen stygge brannsår av å få den rosa guffa på huden, så de bruker ganske mye verneutstyr i forbindelse med stripperen. Så har du Roloc da, den er bra men det er lett å ta med seg litt aluminium også. En liten luftdrevet håndslipe maskin, Mekonomen selger det, slipediskene også, vet ikke om biltema har. Vi har noe hvit poleringsguffe som brukes til å polere vinge forkantene med. bruker bare eksentersliper med en hvit hårete poleringssak på, De har sikkert noe som er beregna på å polere alu med på biltema e.l. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Jeg kjøpte kjemisk lakkfjerner nede på Domus/Coops?! Genialt å bruke på metall, lakken koker vekk, noe du fjerner med en børste. Pulverlakk funker den ikke på..... Har brukt denne lakkfjerneren til å fjerne lakk fra motordeksler etc. Aluminiumen avdekkes uten en eneste ripe, noe som gir bra grunnlag for en real polering ;) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hepp..... KENT gasket remover.... Genialt...!!!!!!! Prøvde det på Pulverlakk engang.. stemmer d.... funka dårlig det gitt...... Ikke prøv Wurth pakingsfjerner.. den suger....!!!! :mad: (miljø vennlig crap......!!!) Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Reprin. Funker bra. men vær litt forsiktig med alu tror jeg. skulle virke ganske lenge på stål, men det holdt med noen minutter samt en oppvaskbørste for meg. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg