Gå til innhold

Justerbart senkesett til Golf VR6

Ranger emnet

Sørlie

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke kjøp av de billigste settene.

Har FK Sport Edition + på min VR6, og er MEGET fornøyd.

Nei har hørt at man skal ligge unna de.. Hører jo så mye rart om alle justerbare senkesett egentlig, så er litt usikker.. Vil ikke ha ett altfor stivt sett, fordi veiene her oppe i trysil er ikke laget for det:p Skal sjekke ut litt mer :)

Takk for informasjonen :)

Mvh

Espen A. Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK AK er godt å kjøre med, eneste dritten er at bilen ikke blir skikkelig lav med det. Vil tro det er det beste settet du får til rundt 4k. Går du opp et par tusen tror jeg egentlig ikke merke spiller så mye rolle ettersom ingen kan selge direkte dritt, men jeg vet hva jeg hadde kjøpt hvis jeg hadde hatt Golf.. H&R som senker 125mm er ikke akkurat billige saker da ;)

Bare ikke bruk over 6-7k og kjøp noe som ikke går lavt (60mm er lite), fordelen med justerbart er jo at du kan gå hardt ut i starten og heller justere det inn til hva du tør senere. Bedre å stille den ned, subbe og slå istykker en leppe og stille den litt opp enn å bruke penger på et sett du er fornøyd med helt til du vil ha den lavere, og da ikke kunne gå lavere fordi det står i bånn.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK AK er godt å kjøre med, eneste dritten er at bilen ikke blir skikkelig lav med det. Vil tro det er det beste settet du får til rundt 4k. Går du opp et par tusen tror jeg egentlig ikke merke spiller så mye rolle ettersom ingen kan selge direkte dritt, men jeg vet hva jeg hadde kjøpt hvis jeg hadde hatt Golf.. H&R som senker 125mm er ikke akkurat billige saker da ;)

Bare ikke bruk over 6-7k og kjøp noe som ikke går lavt (60mm er lite), fordelen med justerbart er jo at du kan gå hardt ut i starten og heller justere det inn til hva du tør senere. Bedre å stille den ned, subbe og slå istykker en leppe og stille den litt opp enn å bruke penger på et sett du er fornøyd med helt til du vil ha den lavere, og da ikke kunne gå lavere fordi det står i bånn.

Eirik

Det er sant, må ha så jeg kan senke mer enn 60.. Jeg ¨får undersøke litt mer så får vi se.

Men bare kom opp med forslag :)

Fortsatt, takk for informasjon!

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører rundt med ta-technix. jeg synes jeg får det lavt nok på min bora værtfall. jeg har bare 18" og når den er senka max så er kanten på felga så og si nesten i kant med hjulbuen bak.. fremme så har jeg litt mere å senke da... vet ikke om det er hjelpefkær på golfen framme mn vil tro d og da kan du ta bort den og senke ytterligere 15-20 cm..da er den så lav at du ikke får til å kjøre med den.. lurer på om de som sier at du ikke skal kjøpe billige justerbare senkesett, har selv prøvd dem eller om de bare sier det for at de har hørt det fra noen eller lest det en plass... er vel opp til hver enkelt hva som er bra lr ikke.. for prisen så er settet svinbra mener jeg.. ta-technix er på samme linje så kan anbefale begge for min del..synes også det er behagelig stivt og mer enn nok å justere ned... kan kanskje bli lite senk om man vil ha 19" og fortsatt ha den syykt lav mn så er det vel litt hardt å presse på 19" på en 3G hehe:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører rundt med ta-technix. jeg synes jeg får det lavt nok på min bora værtfall. jeg har bare 18" og når den er senka max så er kanten på felga så og si nesten i kant med hjulbuen bak.. fremme så har jeg litt mere å senke da... vet ikke om det er hjelpefkær på golfen framme mn vil tro d og da kan du ta bort den og senke ytterligere 15-20 cm..da er den så lav at du ikke får til å kjøre med den.. lurer på om de som sier at du ikke skal kjøpe billige justerbare senkesett, har selv prøvd dem eller om de bare sier det for at de har hørt det fra noen eller lest det en plass... er vel opp til hver enkelt hva som er bra lr ikke.. for prisen så er settet svinbra mener jeg.. ta-technix er på samme linje så kan anbefale begge for min del..synes også det er behagelig stivt og mer enn nok å justere ned... kan kanskje bli lite senk om man vil ha 19" og fortsatt ha den syykt lav mn så er det vel litt hardt å presse på 19" på en 3G hehe:)

Hehe, ja det blir litt i meste laget. Sitter 17" på bilen nå, men blir 9*16 etterhvert :)

Takk for tilbakemeldinger!

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om de som sier at du ikke skal kjøpe billige justerbare senkesett, har selv prøvd dem eller om de bare sier det for at de har hørt det fra noen eller lest det en plass...

De jeg har hørt har prøvd billig sett (V-maxx og TA) som prøver litt dyrere sett fra Feks KW, H&R og FK ser seg aldri tilbake....

I England har de to gode uttrykk:

Buy the best, and cry only once

og

Buy cheap, buy twice

To ting en aldri bør spare på, og det er seter og understell. Feilkjøp der ødelegger fort hele kjøreopplevelsen.

Personlig kjøper jeg heller et brukt kw enn et nytt billig kit

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har hørt har prøvd billig sett (V-maxx og TA) som prøver litt dyrere sett fra Feks KW, H&R og FK ser seg aldri tilbake....

I England har de to gode uttrykk:

Buy the best, and cry only once

og

Buy cheap, buy twice

To ting en aldri bør spare på, og det er seter og understell. Feilkjøp der ødelegger fort hele kjøreopplevelsen.

Personlig kjøper jeg heller et brukt kw enn et nytt billig kit

Hehe, det er det jeg er litt usikker på også, om jeg skulle bli misfornøyd, og måtte punge ut mer senere.. Får se hva det blir til!

Takk for bra tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det er mye å velge i ute der.. mn du får hva du betaler for å de vmaxx setta og ta-technix setta er definitivt verdt penga etter min smak. disse er begge ett fint alternativ til senking for de som ikke har så mye penger at de kan bruke 10 000+++ på justerbart... må bare si meg fornøyd med mitt sett og har ikke hørt noen klage enda:P vet flere som kjører med dette så jeg hører fort om det er noe tull:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang reklamasjon og garanti så er det 1 års garanti og 2 års reklamasjon så det blir til sammen 3 år.

Dette dekker ikke slitasje og andre utenpåvirkende effekter, eller om du ikke holder det vedlike etter hva det står i bruksanvisningen og etter sjønn, reklamasjon dekker veldig lite og garanti er bare en ekstra trygghet men det er ikke ofte det blir dekket.

om du skal kunne få garanti gjelder om det er fabrikasjonsfeil og det er det produksjonsfirma som bestemmer hva som evt dekkes.

med andre ord du må holde det ordentlig vedlike som at det Ikke kommer rust på dempere eller møkk på gjengene så skruene kiler seg fast osv.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider