Gå til innhold

Justerbart senkesett til Golf VR6

Ranger emnet

Sørlie

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har råd:

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3816094

H&R har også coilovers som heter Utralow, men jeg vet ikke om det er europeisk modell og, eller om det er kun amerikansk. De skal visst gå ca. 5" ned. Muligens samme settet som på linken. Relativt uslålige angående høyde iallfall. Kompis av meg hadde en 2er med H&R, dæven så godt å kjøre med.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang reklamasjon og garanti så er det 1 års garanti og 2 års reklamasjon så det blir til sammen 3 år.

Dette dekker ikke slitasje og andre utenpåvirkende effekter, eller om du ikke holder det vedlike etter hva det står i bruksanvisningen og etter sjønn, reklamasjon dekker veldig lite og garanti er bare en ekstra trygghet men det er ikke ofte det blir dekket.

om du skal kunne få garanti gjelder om det er fabrikasjonsfeil og det er det produksjonsfirma som bestemmer hva som evt dekkes.

med andre ord du må holde det ordentlig vedlike som at det Ikke kommer rust på dempere eller møkk på gjengene så skruene kiler seg fast osv.

reklamasjon på kjøp i norge er 5 år uansett...om det kommer rust på dempere eller gjenger så er jo det garantisak da... settene er som regel galvanisert eller rustfritt så...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vmaxx som er justert helt ned.. ubrukelig å kjøre med..

har sagt det før, ryggskader o.l. er dyrere enn kw v2:p

for vmaww er direkte vondt å kjøre med.

juster litt opp da vel så slipper du at det er ubehagelig stivt.hehe...:).. er ikke meninga at de skal justeres helt ned vett.. er ikke laget for å ha samme "comfort" ved skamsenk... det er faktisk en grunn til att settene er kun godkjente ned til enn viss senk f.eks.

om de er justert helt ned vil demperne være helt stive pga at de ligger nesten i bunn og du har ikke noe form for fjæring.. kun rebound.

skal ikke si at vmaxx lr noe annet billigsett kan måle seg mot sett som koster 10 000 og opp mn de er ett alternativ til de som ikke vil betale dyre dommer for senk...:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reklamasjon på kjøp i norge er 5 år uansett...om det kommer rust på dempere eller gjenger så er jo det garantisak da... settene er som regel galvanisert eller rustfritt så...

Feil Feil Feil

ehh.. nei der tar du nok feil.. har selv sendt inn flere senkesett som det har vært rustangrep (om det ikke har satt seg på selve gjengene så slår de inn på mutterene) eller det har vært dårlig stell (ikke vasket ofte nok, ikke skrudde demperene opp og ned ofte nok osv).. reklamasjonene er ikke 5 år i norge uansett hva det er skjønner du.. (Men ja det er diskutabelt hvor lenge dempere skal holde, og har enda ikke funnet noe fast svar Mekonomen har 3 år's garanti på sine om de ikke har forandret det. btw Garanti er kun en bonus ifra Selger/leverandør ikke en selvfølge)

I de tilfellene Garanti er utlyst.

Reklamasjon og Garanti er 3 og 5 år..

altså 1 års garanti og 2 års reklamasjon (Små varegrupper; Livslengde har ikke mye og si)

eller 2 års garanti og 3 års reklamasjon (Store varegrupper; som er ment og vare lengre)

er som de som kjøper seg ny pc og de kommer inn 2 år (eller 3 uker) etterpå fordi windows har en feil (selv om det ikke er virus,kundefeil)...

hva sier de igjen jo... Er galanti galanti!! nei nei nei..

dekkes ikke av garanti/reklamasjon med mindre det er hdd som har strøket med. what so Fxxxxx ever.

samma med dempere.. er ikke mye som dekkes på det heller.

men om du har hørt på Tv2 lurer deg så kanskje du har snappet opp noe total feil info ang dette men det er jo ikke noe nytt da de 80% av gangene feilinformerer seerene sine, har selv lest Forbrukerkjøps loven & kjøpsloven som er 2 forskjellige ting og jobbet med dette daglig i over 5 år så har sett MYE feil som ikke dekkes av garanti/reklamasjon som har vært oppe til forbrukerrådet og TV2 lurer deg.. men har Aldri tapt 1 sak på det området.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd:

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3816094

H&R har også coilovers som heter Utralow, men jeg vet ikke om det er europeisk modell og, eller om det er kun amerikansk. De skal visst gå ca. 5" ned. Muligens samme settet som på linken. Relativt uslålige angående høyde iallfall. Kompis av meg hadde en 2er med H&R, dæven så godt å kjøre med.

Eirik

Får "tiefe ausfuhrung" i Europa også. Har et sett til Golf 5 liggende ;)

Får de dog ikke med TÜV til VR6

GFW50865-2 VA:80-120 mm, Tieferleg. HA:70-110 mm, ohne TÜV-Gutachten

GFW50865-1 VA: 70-100 mm, Tieferleg. HA: 60-90 mm, ohne TÜV-Gutachten

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA skulle virkelig forholdt seg til TÜV de og, ikke bare DOT og stater uten regler. Da hadde settet på VR6 garantert hatt godkjenning.

Selv har jeg sett som ikke er godkjent, tar meg en time å bytte over. Men på Golf får du jo sett slengt etter deg, da er det synd at det settet som går lavest ikke er TÜV på VR6. På en annen side, VR6 er håpløst med tanke på bunnpanneklaring hvis du virkelig skal gå lavt.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å kjøpe brukt KW på ebay hvis du skal gå veldig lavt. De fleste eldre settene kommer med godkjent senking ned til 95mm, mens de nyere er bare 60-75mm da TÜV har blitt strengere de siste årene.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd:

Eirik

Blir nok litt dyrt det der med tanke på lærlinglønna mi ;) tjener ganske godt, men allikevel.. Det skal skje flere ting med golfen i vinter :p Mulig jeg går for FK sport edition+ settet, om ikke det finnes noe som har samme kvalitet til en litt lavere pris.

Forresten, noen som vet hvor jeg kan få tak i Fk sport edition+ settet? vet de har det på quality-autoimport, men om dere vet om noen andre så skrik ut! :)

Ps. Bra noen tar opp reklamasjon/klagefrist osv så folk ikke begynner å misforstå! :)

Bra med tilbakemelding folkens! :)

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil igjen anbefale FK sport edition +

Dette settet har hardhetsjustering også.

Min står på det mykeste nå, og det gir fin kjørekomfort.

Settet er også utprøvd på bane,med demperne innstillt på medium.

Kjøpte settet mitt av Tom Are Andresen i VW Audi klubben.

Håkon Sandberg(Polardego) skaffer også FK billig.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider