Gå til innhold

Ulyd fra Subwoofer

Ranger emnet

Xanderion

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite problem med subwooferen min:

1stk SPL-300D2 på en Memphis 4KW 4000Watt rms forsterker...

Subwooferen slår litt hver gang jeg bytter sang, og når jeg har spilt en stund, begynner bassen å slå ukontrolert imens jeg er i en sang... Det skjer bare når jeg skrur volumet oppover...

Vet noen hva dette er og hvordan blir jeg kvitt det??

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig jording??? eller brudd i signalkabler??? løs ledning mellom forsterker og sub???

Jeg har da en 15F Stinger kondensator, som nå bare lyser "1" på voltmeteret (tror den kanskje kan være ødelagt?)... Men dette er på en annen kabel enn den til Monoblokka... Så kondensatoren mater ikke Memphisen med strøm.

Men kan kondensatoren være problemet her? (Forsterkeren til høytalerene inni bilen er koblet via fordelere på kondensatoren)

Dessuten bruker jeg ikke så veldig godt isolert RCA kabel... Kan dette også være grunnen`?

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å prøve uten kondensatoren, den har jo ingen nytte uansett. Og gå over alle kabler, å sjekk att alt har god kontakt

Vet det... Skal koble den fra, Skal prøve å få den reparert/byttet og solgt den til noen som trenger den... Har jo ett Apollo 1350amp Batteri.

Noen som tror den Dynabel High End signalkabelen er god? koster 500kr på Autobilstereo.no

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trekt Strømkabler og Signalkabler på hver sin side av bilen. Og jeg har byttet ut signalkabelen til Monoblokka til en som er 4-dobbelt skjermet. Men nå har jeg bare oppnådd å få ett høyere dunk fra bassen! Jeg har vært hos en bilstereoexpert og sjekka at all jording er som den skal...

Det er 50mm2 jording (50cm) til batteriet

Det er 50mm2 jording (35cm) til monoblokka

Det er 50mm2 jording (50cm) til 4kanals forsterkeren

Kan det være jordinga til spilleren som er dårlig?

Eller bruker jeg feil signalkabler?

Jeg bruker stinger signalkabler til 4-kanaleren... tror de bare er skjermet en gang... har det noe å si på signalkabelen til monoblokka?

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..virker nesten som kansje signalutgangene på cdspiller eller noe med jordingen..eller kansje en støyduppeditt i forsterkeren til suben som har tatt kveld? du har ikkje en annen cd spiller du kunne prøvd med?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..virker nesten som kansje signalutgangene på cdspiller eller noe med jordingen..eller kansje en støyduppeditt i forsterkeren til suben som har tatt kveld? du har ikkje en annen cd spiller du kunne prøvd med?

Jo har faktisk det, og den funker kjempefint, skal prøve med det... Hvis ikke skal jeg sjekke forsterkeren =)

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har samme problemet, dunker i subben uten musikk, særlig når jeg starter bilen. Fant ut at det var feil ved linjeutgangen, så jeg sendte spilleren inn til Pioneer og fikk fiksa den. Problemet var at IC protectoren for Rca linjeutgangen var defekt. Fikk beskjed om å sjekke jordinga til forserkern eller tilkoblet enhet.

Har fått spilleren tilbake nå, så jeg har bytta alle kablene inkludert RCA kablene, men har samme problemet enda. Noen som vet hvorfor?? burde jg bytte jordingspunkt? eller kan det være spilleren som er dårlig jorda?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider