Jonaldo Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Var faktisk to gutter som stod bak disken i dag. Hadde vært flau jeg...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Hehe, du får sjekke om du har gnist på plugga når du har problemer med å få start på bilen da. Periodiske feil er aller artigst :) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Alltid artig med feil;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Enkleste er jo bare å begynne å feilsøke da. Beste måten å gjøre dette på er å starte med pluggene, sjekk om dem gnistrer ved å legge dem inntil gods. om dem ikke gnistrer så er det bare å gå videre til fordelern, mål om du får strøm inn. Hvis det ikke er fordelerløs tenning du har da? Åssen sprut har du foresten? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Er fordeler. Sprut vet jeg lite om;) Men var jo ikke bare lett å få kjøpt deler da. Vet ikke hvilke motortype eller årsmodell det er brukt. Er en B23 men vet ikke hvilke bokstav. Tomt for de pluggene som satt i på Torshov, men uten den informasjonen klarer de ikke å finne noe annet jeg kan bruke...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Volvo 21/23ET 230ET/fk/ft bruker vel BP6ES (ngk) Men siden du har trimmet motor så er vel BP7ES(Org. til B23E) eller BP8ES mere aktuelt. Er NGK betegnelse det der,men med den er det mulig å finne tilsvarende plugger av andre fabrikat. Litt dyrere alternativ er NGK B7ECS/B8ECS,B8EG(nikkel),B8EGV(edelmetall),B8EGP(platina),Bosh WR5DS(sølv) Mulig de de med varmetall 8 blir litt feil for 350hk... Kjører du med stifttenning på 350hk? Ville i såfall satset på minst volvo std. el. tenning og kraftig coil eller f.eks MSD 6AL tenningssystem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Bare kjøpte bilen jeg. Tydeligvis enkelte ting han som bygde den ikke har tenkt på...... Satt i NGK 7 V-Power plugger nå. Vet ikke hva som kan leses ut av det, men feks BP7ES inneholder et syvtall hvertfall:) Er små plugger (16mm). Ellers så kan det jo sies at dynamoen er defekt. Bruker ikke bilen mye og lader batteriet med lader. HAr kjørt sånn hverfall 1mnd nå, så kan ikke tenke meg at det har noe å si. Eller kan batteriet ha blitt så dårlig at det ikke gir nok strøm? Høres jo ut som at starteren går fort nok og får jo startet ved tauing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Har vært borti at det er nok strøm til og kinne, men ikke til og gi gnist. Kinna lenge og sånn akkurat når man slipper nøkkelen så tenner faenskapen. Ville fått orden på dynamo. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Akkurat sånn min har vært i det siste. Starter liksom ikke før jeg slipper nøkkelen..... Men nå starter den ikke i det hele tatt. Ikke bare lett å få tak i dynamo heller. Pga motorbytte er det satt inn mindre dynamo fra Daihatsu eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Høres ut som no seriøse greier :P Mulig å se et bilde av motorrommet? Bare lyst til å se om det er så dårlig plass at man må ha i mindre dynamo ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Ikke så lett å se her, men ikke sjans å få i original dynamo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 500kr til den som kommer og peker på feilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Har vært borti at det er nok strøm til og kinne, men ikke til og gi gnist. Kinna lenge og sånn akkurat når man slipper nøkkelen så tenner faenskapen. Ville fått orden på dynamo. Syns nå det hørtes rart ut men, coilen trekker ikke akkurat spesielt mye strøm. Ville nå trudd at bilen ikke startet av andre årsaker jeg. Så du har ikke noe peiling på om det er sprut med bensin og tenning eller kun bensin jonaldo? Det står nok på styreenheten til sprutet åssen merke sprutet har, og da går det ann å finne ut om det er bensin og tenning. For kan jo være at det er kun bensin og at det er brukt gammel stiftetenning, og da kan det være noe feil med stifte surre. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Er vanlig gammeldags fordeler med stift. Bare jeg finner ut hva slags motor det er så skal jeg handle nye tenningsdeler og prøve det...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Er vanlig gammeldags fordeler med stift.Bare jeg finner ut hva slags motor det er så skal jeg handle nye tenningsdeler og prøve det...... Er samme tenningsdeler om det er b19, b21 eller b23 da. Om du er usikker så kan du jo bare nappe med deg fordelerlokk, fordeler, stift og kondensator på biltema eller noe og få dem til å finne fram deler til deg også tar du det som ser likt ut ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg